- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف فوری حملات اوکراین به منطقه زاپروژیا شد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف فوری حملات اوکراین به منطقه زاپروژیا شد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف فوری حملات اوکراین به منطقه زاپروژیا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توقف فوری تمامق حملات در منطقه زاپروژیا به دلیل وضعیت بحرانی در منبع تغذیه برق نیروگاه شد.
به گزارش اسپوتنیک، رافوئل گروسی که پیشتر گزارش داده بود، نیروگاه زاپروژیا قصد دارد فعالیت آخرین راکتور را به دلیل مشکلات جدی در تامین خارجی ایستگاه متوقف کند، گفت: "من خواهان توقف فوری تمامی حملات در سراسر منطقه زاپروژیا هستم. تنها این امر ایمنی و حفاظت از پرسنل این نیروگاه را تضمین می‌کند و امکان بازیابی طولانی مدت منبع تغذیه نیروگاه را فراهم می‌کند".
رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تاکید کرد که وقایع پیش آمده پیرامون زاپروژیا گواهی بر "نیاز مطلق برای ایجاد یک منطقه امنیتی فوری" در اطراف این نیروگاه است.

پیشتر این پیشنهاد ( ایجاد منطقه امنیتی) در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نتایج سفر بازرسی این آژانس به این نیروگاه تدوین شده بود. به گفته گروسی، این تنها راه اجتناب از "حادثه هسته‌ای" است.
پوتین: هیچگونه تجهیزات نظامی در قلمرو نیروگاه اتمی زاپوریژیا وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2022
پوتین: هیچگونه تجهیزات نظامی در قلمرو نیروگاه اتمی زاپوریژیا وجود ندارد
شایان ذکر است، نیروگاه اتمی زاپوریژیا در منطقه "انرگودار" در اوکراین واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده، به عنوان بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شناخته شده است. از ماه مارس 2022، پس از گلوله باران زاپوریژیا توسط اوکراین، این ایستگاه نیروگاه اتمی، توسط ارتش روسیه محافظت می شود. وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران منطقه "انرگودار"، روستاهای اطراف و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در مجاورت این شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала