برخورد دهنده بزرگ هادرون به دلیل بحران انرژی در اروپا متوقف می شود

© Photo / Image Editor/CERNبرخورد دهنده بزرگ هادرون به دلیل بحران انرژی در اروپا متوقف می شود
برخورد دهنده بزرگ هادرون به دلیل بحران انرژی در اروپا متوقف می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال در گزارشی می نویسد که، سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای اجازه داد برخورد دهنده بزرگ هادرون را به دلیل بحران انرژی خاموش کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرژ کلودت، رئیس کمیسیون مدیریت انرژی سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای به وال استریت ژورنال گفت: سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای (سرن) در حال بررسی تعلیق برخورد دهنده بزرگ هادرونی در بحبوحه بحران انرژی در اروپا است.
او گفت که سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای در حال توسعه برنامه هایی برای خاموش کردن برخی از شتاب دهنده های ذرات است و در حال بررسی چگونگی خاموش کردن برخورد دهنده است.
کلود گفت: "ما واقعاً نگران پایداری شبکه برق هستیم، زیرا هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از خاموشی در منطقه خود انجام می دهیم."
او خاطرنشان می کند که سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای متعهد به عملیاتی نگه داشتن برخورد دهنده بزرگ هادرونی است، این سازمان می خواهد از خاموش شدن ناگهانی که می تواند یک ماشین 4.4 میلیارد دلاری را از کار بیاندازد، جلوگیری کند. رئیس کمیسیون افزود: این سازمان همچنین تعطیلی سایر شتاب دهنده ها را در اولویت قرار خواهد داد که با کاهش 25 درصدی مصرف برق مرکز مواجه خواهد شد.
زنگ خطر اتحادیه اروپا درباره شورش احتمالی به دلیل بحران انرژی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2022
زنگ خطر اتحادیه اروپا درباره شورش احتمالی به دلیل بحران انرژی
برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) شتاب دهنده ای است که برای شتاب بخشیدن به ذرات بنیادی، به ویژه پروتون ها طراحی شده است. برخورد دهنده بزرگ هادرون در فرانسه و سوئیس قرار دارد و متعلق به سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای است. در 10 سپتامبر 2008، برخورد دهنده رسما راه اندازی شد. این برخورد دهنده بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ میلادی در همکاری با ۱۰٬۰۰۰ دانشمند و صدها دانشگاه و آزمایشگاه از بیش از ۱۰۰ کشور جهان ساخته شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала