روسیه در ژنو مدارک نقض کنواسیون سلاح های زیستی توسط آمریکا و اوکراین را ارائه می‌کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: روسیه در ژنو تاییدیه نقض کنواسیون سلاح های زیستی توسط آمریکا و اوکراین را ارائه می‌کند
مسکو: روسیه در ژنو تاییدیه نقض کنواسیون سلاح های زیستی توسط آمریکا و اوکراین را ارائه می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
اشتراک
وزارت دفاع: روسیه در ژنو تاییدیه نقض کنوانسیون سلاح‌های زیستی توسط ایالات متحده و اوکراین را ارائه می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت: روسیه هفته آینده در ژنو شواهدی مستند از نقض مواد کنوانسیون منع سلاح های زیستی توسط ایالات متحده و اوکراین ارائه خواهد کرد.
به ابتکار فدراسیون روسیه، نشست کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی (BTWC) هفته آینده در مورد موضوع عدم پایبندی ایالات متحده و اوکراین به تعهدات مندرج در این کنوانسیون برگزار خواهد شد. این معاهده بین المللی. شواهد مستندی مبنی بر نقض مواد اول و چهارم کنوانسیون توسط آنها در این رویداد ارائه خواهد شد."
این ژنرال افزود: ما از سازمان های مسئول در اجرای کنوانسیون و جامعه جهانی می خواهیم به تعدادی از تهدیدات بیولوژیکی توجه کنند.
کریلوف خاطرنشان کرد: اولاً، در حال حاضر بیش از 50 آزمایشگاه زیستی که با هزینه پنتاگون مدرن شده و توسط آن کنترل می شود، در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه قرار دارند. وی افزود: در مجموع بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، 336 آزمایشگاه بیولوژیکی در 30 کشور جهان تحت کنترل وزارت نظامی آمریکا هستند.
وی گفت: "در عین حال، فعالیت آنها با بدتر شدن وضعیت همه گیر برای عفونت های به ویژه خطرناک و از نظر اقتصادی مهم و همچنین ظهور بیماری های عفونی غیر معمول برای یک منطقه خاص همراه است.
کریلوف افزود، روسیه به عنوان یک شرکت کننده مسئول در BTWC، از طیف کامل تهدیدات مرتبط با عواقب احتمالی نقض آن در حین کار در آزمایشگاه های بیولوژیکی اوکراین کاملا آگاه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала