- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلاش جدید کی‌یف برای تصرف نیروگاه هسته ای زاپوریژیا خنثی شد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС
Запорожская АЭС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2022
اشتراک
تلاش جدید کی‌یف برای تصرف زاپوریژیا خنثی شد، 47 شبه نظامی از جمله 10 خارجی کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه تلاش جدید کی‌یف برای فرود آوردن نیروها و تصرف نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه را خنثی کرد و 47 شبه‌نظامی از جمله 10 مزدور خارجی را کشت.
"علیرغم حضور نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی زاپوریژیا، رژیم کیف بار دیگر اقدام به تصرف نیروگاه هسته ای کرد. در تاریخ 2 سپتامبر، حدود ساعت 23:00 به وقت مسکو، دو گروه قایق و قایق موتوری با یک وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد که تعداد کل 42 واحد با نیروی فرود بیش از 250 نفر از میان نیروهای عملیات ویژه و مزدوران خارجی در سواحل مخزن کاخوفکا در نزدیکی انرگودار و دنپروپرودنی فرود آمدند.
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время посещения Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
گروسی از نقض قلمرو فیزیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به دلیل گلوله باران خبر داد
نیروی فرود توسط چهار فروند سوخو 30 و دو فروند بالگرد کا-52 توسط نیروی هوافضای روسیه مورد اصابت قرار گرفت که در نتیجه آن 20 قایق و قایق منهدم شد. وزارت دفاع روسیه خاطرنشان می کند که بقیه قایق ها و قایق ها دور خود را چرخانده و در جهت سواحل اوکراین ترک کردند.
در این گزارش آمده است: توپخانه روسیه، از جمله هویتزرهای قدرتمند "مالکا" به بخش ساحل اوکراین در مناطق شهرک‌های ویشتاراسوفکا، چرونودنپروکا، جایی که بقایای نیروی فرود به خشکی آمدند، حمله کردند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: "طبق اطلاعات موجود، در جریان این تحریک نافرجام، ملی‌گرایان اوکراینی 47 شبه‌نظامی از جمله 10 مزدور خارجی را از دست دادند و 23 نفر مجروح شدند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала