- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت امور خارجه روسیه: مسکو می تواند از سلاح هسته ای در صورت تهدید موجودیت کشورش استفاده کند

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه: مسکو می تواند از سلاح هسته ای در صورت تهدید موجودیت کشورش استفاده کند
وزارت امور خارجه روسیه: مسکو می تواند از سلاح هسته ای در صورت تهدید موجودیت کشورش استفاده کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که در دکترین نظامی روسیه تصریح شده است که، روسیه می تواند از سلاح هسته ای در صورت تهدید موجودیت کشورش استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که مسکو می تواند از سلاح هسته ای در صورت تهدید موجودیت کشورش استفاده کند.
در دکترین نظامی روسیه آمده است، اگر موجودیت کشور تهدید شود، روسیه آماده استفاده از سلاح هسته ای است.
سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روز جمعه در برنامه تلوزیونی خاطر نشان کرد: "اجازه دهید به شما یادآوری کنم که دکترین نظامی روسیه و همچنین سند مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای، به طور کامل تمام سناریوهایی را که در آنها از نظر تئوری امکان استفاده از سلاح هسته ای برای ما امکان پذیر می کند. سناریوها به تجاوز به روسیه و متحدانش با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی یا تجاوز با استفاده از سلاح‌های متعارف، زمانی که موجودیت خود دولت در معرض تهدید است، ختم می‌شود. در این شرایط می توان از سلاح هسته ای استفاده کرد".
سفیر روسیه: مسکو برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای ندارد 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
سفیر روسیه: مسکو برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای ندارد
گفتنی است، روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала