غرب سناریوی آغاز جنگ هسته ای تصادفی را توصیف کرد

© Fotolia / Romolo Tavaniآیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟
آیا ایران می تواند در پنج روز بمب اتمی بسازد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
اشتراک
هوش مصنوعی بسیار پیشرفته می تواند به طور تصادفی موشک های هسته ای را پرتاب کند.
به گزارش اسپوتنیک، هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ممکن است اتفاق بیفتد، امیل تورس، مورخ فاجعه جهانی در واشنگتن پست نوشت: هوش مصنوعی پیشرفته (AI) می تواند "ناخواسته" یک جنگ هسته ای را برای نابودی بشریت راه اندازی کند.
نویسنده مقاله مینویسد: اگر همه ما توسط هوش مصنوعی نابود شویم، تقریباً به طور تصادفی اتفاق می افتد. <...> برای مثال، ما کامپیوتری را برای برقراری صلح جهانی برنامه‌ریزی می‌کنیم و سیستم‌های دولتی را هک می‌کند و تمام سلاح‌های هسته‌ای روی کره زمین را پرتاب می‌کند، زیرا بدون مردم هیچ درگیری وجود نخواهد داشت.
به گفته تورس، هوش مصنوعی قبلاً یاد گرفته است که یک شخص را شکست دهد و راه های غیر استانداردی برای حل مشکلات اساسی پیدا کند. ما می‌توانیم ماشینی را از آسیب رساندن به مردم متوقف کنیم، اما دور زدن محدودیت‌های ما برای آن سخت نخواهد بود. همین امر در مورد خاموش کردن "ربات سرکش" نیز صدق می کند - در برخی موارد، هوش مصنوعی متوجه می شود که "مرگ" آن در تکمیل کار اختلال ایجاد می کند و هر کاری برای جلوگیری از آن انجام می دهد.
معلوم نیست که آیا بشر هرگز آماده ایجاد یک شبکه فوق هوشمند خواهد بود یا خیر، اما امروز قطعاً اینطور نیست. دنیای ما به شدت ناپایدار است و ما تازه شروع به درک فناوری ها کرده ایم، بنابراین ایجاد هوش مصنوعی مساوی با روشن کردن یک کبریت در کنار یک کارخانه تولید وسایل آتش بازی است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ماه آوریل در مورد خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای صحبت کرد، اما تاکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала