سازمان ملل خواستار تضمین امنیت در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا و اطراف آن شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
اشتراک
سازمان ملل خواستار اطمینان از ایمنی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در پس‌زمینه حملات کی‌یف به انرگودار شد.
به گزارش اسپوتنیک، اری کانکو، کارمند سرویس مطبوعاتی این سازمان در یک نشست توجیهی گفت که سازمان ملل متحد از طرفین می خواهد تا امنیت نیروگاه اتمی زاپوریژژیا و اطراف آن را تضمین کنند.
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время посещения Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
گروسی از نقض قلمرو فیزیکی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به دلیل گلوله باران خبر داد
پیش از این، ستاد کل نیروهای اوکراینی اعتراف کرد که نیروهای اوکراینی حملاتی را در منطقه انرگودار، جایی که نیروگاه اتمی زاپوریژژیا در آن قرار دارد، آغاز کردند.
کانکو گفت: "ما هیچ دانش دست اولی نداریم. ما باید برای حفظ ایمنی نیروگاه هسته ای و اطراف آن تلاش کنیم و امیدواریم طرفین این کار را انجام دهند."
روز پنجشنبه، یک ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، رئیس آژانس، وارد نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد. رئیس هیئت "روساتوم" و کارکنان نیروگاه زاپوریژژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو خود رهبری کردند و بخش‌هایی از ایستگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند. میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپروژیه خواهند ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала