- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعتراف کی‌یف به وارد کردن ضربه به منطقه نیروگاه هسته ای زاپوریژیا

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС
Запорожская АЭС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2022
اشتراک
در کی یف اعتراف کردند که به منطقه ای که نیروگاه هسته ای زاپوریژیا قرار دارد، ضربه زدند.
به گزارش اسپوتنیک، ستاد کل نیروهای اوکراینی اعتراف کرد که نیروهای اوکراینی حملاتی را در منطقه انرگودار، جایی که نیروگاه اتمی زاپوریژیا در آن قرار دارد، آغاز کردند.
ستاد کل ارتش اوکراین در یک پست فیس بوک اعلام کرد: تأیید شده است که در مناطق شهرک های خرسون و انرگودار، سه سامانه توپخانه دشمن با حملات دقیق نیروهای ما منهدم شد.
روز پنجشنبه، ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، رئیس آژانس، وارد نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد. رئیس هیئت "روس‌اتم" و کارکنان نیروگاه زاپوریژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو خود رهبری کردند و بخش‌هایی از ایستگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند. میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که دو کارمند آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور دائم در نیروگاه اتمی زاپوریژیا خواهند ماند.
نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در ساحل چپ دنپر در نزدیکی شهر انگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر یک گیگاوات است. از ماه مارس تحت حفاظت ارتش روسیه قرار دارد. وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اقدام به منظور جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو توجیه شده است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انرگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در مجاورت شهر ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала