- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سازمان ملل از برقراری امنیت ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط روسیه خرسند است

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС
Запорожская АЭС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
اشتراک
سازمان ملل گفت که آنها از امنیت ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط روسیه برقرار شد، خرسند هستند.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به اخبار مبنی بر تلاش خرابکاران اوکراینی برای تصرف نیروگاه هسته ای زاپوریژیا گفت: سازمان ملل از اینکه روسیه برای حفاظت از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی که از نیروگاه اتمی زاپوریژیا بازدید می کنند، خوشحال است.
دوجاریک در یک کنفرانس خبری در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه مسکو از عدم واکنش دبیرکل سازمان ملل به حادثه خرابکاران گیج شده است، گفت: ما خوشحالیم که فدراسیون روسیه کاری را انجام داد. برای اطمینان از ایمنی بازرسان ما ضروری بود."
وی افزود: "همانند هر مأموریت سازمان ملل، این مسئولیت کسانی است که منطقه خاصی را کنترل می‌کنند تا امنیت کارکنان سازمان ملل را تضمین کنند".
ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست رافائل گروسی، رئیس آژانس، روز پنجشنبه وارد نیروگاه اتمی زاپروژیه شد. رئیس هیئت "روس اتم" و کارکنان نیروگاه زاپوریژژیا، هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در قلمرو خود رهبری کردند و بخش‌هایی از ایستگاه را که در جریان گلوله باران نیروهای اوکراینی آسیب دیده بودند را نشان دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала