قیمت مرغ گران‌تر از پیش +عکس

© AP Photo / Antonio Calanniدر بازار مرغ در تهران چه خبر است؟
در بازار مرغ  در تهران چه خبر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
گزارش‌های میدانی در ایران نشان می دهد که قیمت کنونی مرغ به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خبری ایران خبر از گرانی مرغ و افزایش قیمت هر کیلو مرغ تا ۶۵ هزار تومان در سطح شهرها می‌دهند. این وضعیت موجب نگرانی شهروندان ایرانی از روند صعودی قیمت‌ها و اعتراض و انتقاد آنها در صفحات اجتماعی شده است.
مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در ایران در این‌باره گفت: «قیمت کنونی هر کیلو مرغ به سبب کمبود عرضه به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده است. قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ گرم در عمده فروشی ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان و در خرده فروشی ۶۲ تا ۶۴ هزار تومان است. فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب مقطعی است و برآورد می شود که از ۲۰ شهریور مجدد به نرخ مصوب برسد.»
وی همچنین عنوان کرد:‌ «هم اکنون روزانه ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می‌شود، در حالیکه طی هفته‌های اخیر تا ۱۸۰۰ تن مرغ در روز توزیع می‌شد که در نتیجه‌ کمبود عرضه و اعلام بار از طرف مرغداران‌ منجر به نوسان قیمت در بازار شده است.»
بنابر گفته اتحادیه مرغداران‌ گوشتی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافته که این امر بیانگر کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید است.
کاربران به این خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران ضمن ابراز تاسف از وخیم‌‌تر شدن اوضاع زندگی در ایران عنوان می‌کنند که مردم نباید با گران شدن قیمت مرغ کنار بیایند و تا زمانی که با بی‌‌تفاوت از این گرانی‌ها بگذریم قیمت‌ها نه تنها کاهش نمی‌یایند بلکه هر بار سیر نجومی را طی خواهند کرد.
کاربرانی با عصبانیت عنوان می‌کنند این وضعی‌ست که دولت جدید برای ما رقم زده است و گویا قصد دارند این گرانی‌ها را به مردم تحمیل کنند و آن را عادی جلوه دهند. گروهی از کاربران نیز با اشاره به روند افزایشی قیمت اقلام اساسی و تورم در ماه‌ها و سال‌های اخیر، عنوان می‌کنند مشکلات معیشتی مردم بیش از پیش‌ شده است و حتی جمعی نان شب هم ندارند که گران شدن قیمت مرغ تاثیری روی زندگی آنها بگذارد چراکه مرغ یکی از اقلامی است که سال‌ها از سفره‌ی این مردم حذف شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала