پدافند تایوان به پهپاد چینی شلیک کرد

© Photo / IRNAپدافند تایوان به پهپاد چینی شلیک کرد
پدافند تایوان به پهپاد چینی شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع تایوان: پهپاد چینی پس از نزدیک شدن به حریم هوایی این جزیره توسط پدافند دفاعی مورد حمله قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع تایوان، بعدازظهر سه شنبه اعلام کرد: سه فروند پهپاد "غیرنظامی" چین بر فراز جزایر تایوان شناسایی شدند.
این وزارتخانه افزود: سه فروند پهپادها پس از اخطار توسط نیروهای تایوانی از جزایر دور شده و به سمت "شیامن" در چین پرواز کردند. به دنبال این رویداد یک فروند پهپاد دیگر چین به حریم هوایی این جزیره نزدیک شده و به دنبال آن نیروهای تایوانی به سوی این هواپیمای بدون سرنشین شلیک کردند.
وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که برای مقابله با پهپادهای چین که یک فرآیند چهار مرحله‌ای انجام خواهد ش که دست اخر به سرنگونی پهپاد منتهی می‌شود.
پیش بینی بینی‌شود که ارتش چین در صورت جنگ با تایوان به طور قطع از انواع پهپادهای مختلف خود استفاده ‌کند. این پهپادها می‌توانند برای تخریب سامانه‌های دفاع هوایی تایوان که ممکن است در جزایر مستقر شوند، مفید باشند.
وبگاه "درایو" روز سه شنبه نوشت، وزارت دفاع تایوان در اقدامی چالش برانگیز اعلام کرده که در آینده پهپادهای ارتش چین را که به هشدارها پاسخ نمی‌دهند، سرنگون خواهد کرد. مقامات نظامی این جزیره اعلام کردند که سامانه‌های دفاعی پهپادی توسعه‌ یافته بومی را در سراسر قلمروی جزیره مستقر خواهند کرد. اینکه دقیقاً چه نوع سامانه دفاعی پهپادی برای استفاده در چنین سناریوهایی برنامه ریزی شده است، مشخص نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала