وزارت دفاع تایوان: جنگنده ها و کشتی های چین به تنگه تایوان اعزام شده اند

© Photo / Public domain / 中華民國國防部وزارت دفاع تایوان: جنگنده ها و کشتی های چین به تنگه تایوان اعزام شده اند
وزارت دفاع تایوان: جنگنده ها و کشتی های چین به تنگه تایوان اعزام شده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع ملی تایوان روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۷ هواپیما و ۸ کشتی ارتش آزادی بخش خلق چین به جزیره تایوان نزدیک شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی تایوان در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد: ۸ کشتی نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین و ۳۷ هواپیمای این کشور در اطراف منطقه اطراف ما امروز (۲۹ آگوست ۲۰۲۲) تا ساعت ۰۹:۰۰ GMT شناسایی شدند.
این وزارتخانه افزود که ۱۲ فروند از هواپیماهای کشف شده از به اصطلاح "خط میانه" تنگه تایوان که به عنوان مرز دریایی غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین عمل می کند، عبور کرده اند.
وزارت دفاع تایوان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح تایوان وضعیت را رصد کردند، هشدارهای رادیویی صادر کردند و سامانه‌های موشکی دفاع هوایی مستقر کردند.
سرهنگ ارشد شن جینکه سخنگوی نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز یکشنبه گفت که بمب افکن های استراتژیک و تانکرهای هوایی به گشت زنی منظم در اطراف تایوان ادامه خواهند داد.
بیانیه شن پس از گزارش هایی مبنی بر عبور دو کشتی نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان برای اولین بار پس از تشدید تنش ها بین پکن و واشنگتن به دلیل سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایپه در اوایل ماه آگوست منتشر شد.
چین بارها با سفر مقامات ارشد آمریکایی به این جزیره مخالفت کرده است، زیرا تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و به هرگونه تماس مستقیم خارجی رسمی با تایپه اعتراض می کند.
تایوان پس از تبدیل شدن به پایگاه حزب ملی گرای چین (کومین تانگ) که در سال ۱۹۴۹ در جنگ داخلی از حزب کمونیست شکست خورد، از پکن بیگانه شد. سرزمین اصلی چین و جزیره در اواخر دهه ۱۹۸۰ روابط تجاری و غیررسمی را از سر گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала