در چه شرایطی اروپا دیگر از اوکراین حمایت نخواهد کرد

© AFP 2023 / Vasily Maximovدر چه شرایطی اروپا دیگر از اوکراین حمایت نخواهد کرد
در چه شرایطی اروپا دیگر از اوکراین حمایت نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
دیژوسکی مقاله نویس Nation: تغییر موضع بریتانیا در مورد اوکراین، اجماع اروپا را از بین می برد.
به گزارش اسپوتنیک، مری دیژوسکی مقاله نویس نشریه The Nation می نویسد: برای بریتانیا که بیش از سایر کشورهای اروپایی در حمایت از تامین تسلیحات به اوکراین فعال است، زمستان پیش رو آزمونی جدی برای قدرت خواهد بود، در حالی که تغییر در موضع لندن ممکن است اتحاد شکننده اروپا را در موضوع حمایت از کی یف نابود کند.
به گفته نویسنده، در اروپا بر سر حمایت نظامی از اوکراین اختلاف نظرهایی وجود دارد: بریتانیا در زمان نخست وزیری بوریس جانسون به شدت طرفدار کمک نظامی به کیف بود، در حالی که فرانسه، آلمان و تا حدی ایتالیا اشتیاق کمتری در این زمینه نشان می دهند.
وی می نویسد: اکنون که تابستان در حال تبدیل شدن به پاییز است، سخت است متوجه نشویم که به دوراهی نزدیک می شویم که مرزهای اتحاد اروپا و عزم آن را برای ادامه حمایت از اوکراین آزمایش خواهد کرد.عده کمی حاضرند این موضوع را بپذیرند، اما با توجه به اینکه کشورهای اروپایی با تورم دو رقمی، چشم انداز جیره بندی برق زمستانی یا هر دو روبرو هستند، دولت ها با انتخاب سختی روبرو هستند.
دژوسکی خاطرنشان می‌کند که مشکل اروپایی‌ها این است که هر چقدر هم که مسکو را به خاطر تحریک کمبود انرژی مقصر بدانند، این اروپا بود که برای اولین بار تصمیم گرفت به "سلاح انرژی" متوسل شود و هرگونه تعلیق در عرضه تنها پاسخ روسیه به آن خواهد بود.
وی گفت در عین حال، تلاش اتحادیه اروپا یا انگلیس برای انداختن همه تقصیرها به گردن مسکو، یک سوال مهم را ایجاد خواهد کرد، که تا کنون همه سعی دارند از آن فرار کنند: "مردم تا کی سختی ها را به خاطر اصول تحمل خواهند کرد؟"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала