گزارش و تحلیل

ما وانمود می کنیم که در اوکراین مبارزه برای دموکراسی است - چه مزخرفی!

© AP Photo / Efrem Lukatskyنیروهای ویژه اوکراین در منطقه دونتسک
نیروهای ویژه اوکراین در منطقه دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2022
اشتراک
یان بارانِک، تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با رادیو یونیورسوم گفت: در اوکراین چهره جدید اروپا تعیین می شود.
اسپوتنیک بخشی از مصاحبه رادیو یونیورسوم با یان بارانِک، تحلیلگر سیاسی اسلواکی را بازگو می کند.
- رادیو یونیورسوم: آیا فکر می کنید درگیری روسیه و اوکراین می تواند آینده اروپا را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد؟
یان بارانک: البته. این کار در حال حاضر اتفاق می افتد. واکنش به عملیات به اصطلاح ویژه پوتین اغراق آمیز بود. ما امروز طوری رفتار می کنیم که گویا به نوعی در توافق دفاعی با اوکراین متعهد هستیم و اکنون موظف هستیم به این موضوع پاسخ دهیم. این "بخش راست" آنها* به اودسا آمد، پلیس را بیرون کرد و شروع به اجرای قوانین خود نمود. مردم دویدند و در ساختمان تئاتر پنهان شدند. و ملی گرایان مردم را آتش زدند. و به آن‌هایی که می‌خواستند فرار کنند، تیراندازی کردند. به مردم شلیک کردند. این یک واقعیت است. و یا نازی های "آزوف" ** ... و ما وانمود می کنیم که در اوکراین مبارزه برای دموکراسی اروپایی جریان دارد. با این وجود، از نقطه نظر ژئوپلیتیک، وضعیت کاملاً قابل درک است.
عملیات ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2022
رسانه ها: عملیات ویژه روسیه بر نظم جهانی تأثیر گذاشت و هژمونی ایالات متحده را تضعیف کرد
- آیا فکر می کنید که درگیری در اوکراین برای سیاستمداران ما مناسب است؟ منظور من سیاستمداران اروپایی است که برایشان این فرصت دیگری برای انجام اقدامات غیرقابل قبول است؟
- حتی در زمان پرزیدنت کلینتون، مشخص شد که ایالات متحده علاقه ای به اتحادیه اروپای قوی ندارد. چرا آنها به یک رقیب قوی نیاز داشته باشند؟ با اقتصاد قوی و پول قوی خودش. ایالات متحده به اروپای تکه تکه شده نیاز دارد که قادر به دنبال کردن یک سیاست مشترک معقول نباشد. شما نگاه کنید که چگونه آمریکایی ها هنوز موفق به شکستن آلمانی ها می شوند. در ضمن، شولز یک سیاستمدار چپگرا است. حتی شرکت های بزرگ آلمانی، مثلا IG Farben، ساکت هستند. آنها نمی گویند که ما مجبوریم به خاطر "دموکراسی" در فاسدترین کشور، ضرر متحمل شویم. هیچ کس نمی پرسد چرا ما برای اوکراین می جنگیم؟ جوانان اوکراینی در اروپا در خودروهای گران قیمت چه می کنند؟ چرا نمی جنگند؟ چون به گمرک رشوه دادند و عبور کردند و راه افتادند. چرا خانم نولند می گوید که نمی داند سلاح های آنها کجا می رود؟ اما ما در مورد تپانچه صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد سلاح های سنگینی صحبت می کنیم که آمریکایی ها در آنجا عرضه می کنند. جایی در اوکراین ناپدید می شود، و هیچ کس نمی داند که آیا اوکراینی ها آن را دوباره می فروشند یا خیر. جایی در جهان سوم، در آفریقا یا... هیچ کس واقعاً نمی داند چه خبر است با این سلاح ها. تا چه رسد به این واقعیت که شهردار کی یف کلیچکو، ایده درخشانی برای توزیع تفنگ های اتوماتیک در شهر مطرح کرد. این سلاح ها کجا است؟ فکر نمی کنی با روس ها می جنگد؟ در شرق اسلواکی می توان آنها را با 300 یورو حتی کلاشینکف با مهمات خریداری کرد.
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مدودف تصمیم برای انجام عملیات ویژه را اقدامی پیشگیرانه خواند
- راست می گویید؟
- بله راست می گویم. اما رسانه های اصلی این را به شما نمی گوید. رزمندگان اوکراینی کجا هستند؟ آنها در سراسر اروپا سفر می کنند. من در مورد زنان بچه دار صحبت نمی کنم. این یک تراژدی است و آنها به کمک نیاز دارند. اما ما در مورد اوکراین صحبت می کنیم - ویترین دزدسالاری در جهان. آنجا برای چه می جنگند؟ برای دموکراسی در این دزدسالاری نفرت انگیز نازی؟ اگر به این سمت برویم زوال اروپا را خواهیم دید. و ما خودمان هزینه آن را خواهیم پرداخت.
- وقتی می گویید "ما"، منظورتان کیست؟
ما یعنی تمدن غربی، یعنی یهودی-مسیحی. ما همیشه در مورد آن صحبت می کنیم.
---------------
* یک سازمان افراطی ممنوع در فدراسیون روسیه. –
** گردان ملی گرای "آزوف" به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است، فعالیت آن در خاک روسیه ممنوع است. (ضمیمه هیئت تحریریه)
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала