گزارش و تحلیل

لرستان در برنامه ی هفتم توسعه قرار می گیرد

© Photo / IRNAلرستان در برنامه ی هفتم توسعه قرار می گیرد
لرستان در برنامه ی هفتم توسعه قرار می گیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2022
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور انجام نظارت ستادی از استان لرستان، دقایقی قبل وارد فرودگاه خرم‌آباد شد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه، ۲ شهریورماه) به منظور انجام نظارت ستادی، وارد خرم‌آباد مرکز استان لرستان شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه شهر خرم‌آباد مورد استقبال فرهاد زیویار استاندار لرستان، سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهر خرم‌آباد، مجمع نمایندگان استان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.
لازم به ذکر است که محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران و مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن در جریان این نظارت ستادی دکتر قالیباف را همراهی می‌کنند.
از جمله اهداف این نظارت ستادی بازدید از روند پروژه‌های عمرانی و صنعتی و همچنین اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای برخی طرح های اصلی استان اعلام شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان لرستان از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است، گفت:
اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به این استان توجه شود، مزیت‌ها و فرصت‌های استان، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند و این موضوع احتیاج به برنامه متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به خود مدیران استانی و شهرستانی دارد.
استان لرستان با بدترین خشکسالی 50 سال اخیر مواجه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
استان لرستان با بدترین خشکسالی 50 سال اخیر مواجه است
دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در بدو ورود به استان لرستان در جریان دومین نظارت ستادی خود گفت: براساس برنامه‌های نظارتی ستادی که در مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی شده و با اولویت استان‌هایی که محرومتر هستند، در استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم تا به برنامه‌ریزی‌ها و حل مشکلات این استان‌ها کمک کنیم.
وی ادامه داد: باید این نکته را بگویم که استان لرستان در همه شاخص‌ها از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است و در حال حاضر در کشور یکی از چالش‌ها موضوع آب است، اما این استان سومین استان در حوزه ظرفیت‌های بارندگی بوده و در حوزه کشاورزی نیز 800 هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی دارد.
رئیس قوه مقننه افزود: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های توسعه‌ای در این استان بی‌نظیر است، بیش از یک دهه است که با موضوعات این استان و مردم عزیز آن آشنا هستم.
قالیباف با تاکید بر اینکه این استان مورد توجه ما قرار دارد، تصریح کرد: برنامه هفتم توسعه طی 6 ماه آینده تدوین می‌شود و به همین دلیل نظارت ستادی از این استان را در دستور کار قرار دادیم. اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به این استان توجه شود، مزیت‌ها و فرصت‌های استان، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند و این موضوع احتیاج به برنامه متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به خود مدیران استانی و شهرستانی دارد.
وی گفت: امیدواریم این سفر فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد و بالقوه و در دسترس است، بالفعل کنیم تا مسائل مردم نجیب این استان مورد توجه قرار گیرد.
دکتر قالیباف ادامه داد: مردم لرستان نجیب هستند و در خطه زاگرس با فرهنگ‌ترین تمدن‌ها را داشته‌ایم و در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز نقش بی‌نظیری را داشته‌اند، امیدواریم بتوانیم محبت‌های مردم این استان را جبران کنیم.
رییس قوه مقننه پیرامون خروج روان آب‌ها گفت: حتما مهار رودخانه‌ها، آبخوان داری و آبخیزداری استان طرفیت‌های مناسبی را ایجاد می‌کند که باید ساماندهی شود. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه بتوانیم این فرصت‌ها را تبدیل به امکانات و تولید کنیم تا مردم از مشکلات و بیکاری که شایسته آن نیستند عبور کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала