- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه کی‌یف را به تلاش برای اخلال در ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی متهم کرد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه کی‌یف را به تلاش برای اخلال در ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی زاپوریژیا متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه مقامات اوکراینی را به تلاش برای اخلال در ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی زاپروژیه متهم کرد.
در بیانیه این آژانس آمده است که کی‌یف "هر کاری انجام می دهد" تا سفر کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به زاپوروژیه را مختل کند. دیپلمات ها تاکید می کنند که با وجود این، محاسبه مقامات اوکراینی مبنی بر اخلال در بازدید بازرسی محقق نخواهد شد.
پیش از این ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از نیروگاه هسته ای روسیه و اوکراین تضمین های امنیتی دریافت کرده بود. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: "اکنون در آنجا [در نیروگاه اتمی زاپوریژیا] می‌توان یک مأموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقر کرد، یک مأموریت مستقل که محافظت می‌شود". دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل، گفت که هیئت اعزامی به در نیروگاه اتمی زاپوریژیا شامل متخصصان فنی، از جمله روس اتم روسیه و اوکراین خواهد بود. به گفته وی، این ماموریت ماهیت فنی خواهد داشت، کارشناسان وضعیت ایستگاه را ارزیابی خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала