گزارش و تحلیل

برگزاری بخش ویژه ایران در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم مسکو
حضور پررنگ سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2022
اشتراک
سینمای ایران با بخش ویژه "نقش‌های پارسی" و نمایش 10 فیلم حضوری پر رنگ و چشمگیر در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد.
به گزارش اسپوتنیک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه از بخش ویژه ایران در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو خبر داد.
سینمای ایران با بخش ویژه "نقش‌های پارسی" و نمایش 10 فیلم حضوری پر رنگ و چشمگیر در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دارد.
مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط این رایزنی و مساعدت سازمان سینمایی 10 اثر از سینماگران ایران در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو که از رویدادهای معتبر سینما در سطح جهان به شمار می‌رود به نمایش در می‌آیند.
فیلم ایرانی در چارچوب هفته فرهنگی ایران در مسکو نمایش داده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2018
چندرسانه ای
نمایش فیلم ایرانی در چارچوب هفته فرهنگی ایران در مسکو
احمدوند با اشاره به اینکه این جشنواره از 4 تا 11 شهریور در مسکو برگزار می‌شود، گفت: فیلم "بدون قرار قبلی" ساخته بهروز شعیبی از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در بخش مسابقه اصلی و فیلم "هجده هزار پا" ساخته مهدی شاه‌محمدی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش مسابقه مستند جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با دیگر آثار به رقابت خواهند پرداخت.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران افزود: برای نخستین بار در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو بخش ویژه‌ای با نام "نقش‌های پارسی" به سینمای ایران اختصاص داده شده و فیلم‌های "مسیر معکوس" ساخته ابوالفضل جلیلی، "پسران دریا" ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و "بچه گرگ‌های دره سیب" ساخته فریدون نجفی هر سه از تولیدات بنیاد فارابی و فیلم‌های کوتاه "فشن" ساخته فردین انصاری، "دوآل پا" ساخته محمد رضا مرادی، "دکل" ساخته بابک مصطفوی و "جان داد" ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه اکران می‌شوند.
احمدوند گفت: یکی از بخش‌های غیررقابتی جشنواره امسال با عنوان "ردپای روسیه" به تأثیر ادبیات و فرهنگ روسیه در آثار سینمایی اختصاص دارد و فیلم "رمانتیسم عماد و طوبی" ساخته کاوه صباغ زاده از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در این بخش شرکت می‌کند.
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه افزود: رسول صدر عاملی کارگردان نام آشنای ایرانی نیز در ترکیب هیات داوران بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حضور دارد و در کنار داورانی از آفریقای جنوبی، ترکیه و روسیه آثار پذیرفته شده در این بخش را قضاوت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала