جشنواره بین المللی فیلم مسکو برنامه و ترکیب هیئت داوران را اعلام کرد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر جشنواره بی المللی فیلم مسکو
جشنواره بی المللی فیلم مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
برنامه جشنواره بین المللی فیلم مسکو اعلام شد، ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته انتخاب جشنواره بین المللی فیلم مسکو برنامه چهل و چهارمین دوره بازبینی را که از 26 آگوست تا 2 سپتامبر برگزار می شود، اعلام کرد. با وجود شرایط سخت ژئوپلیتیکی و مشکلات لجستیکی ناشی از تحریم های غرب، امسال بیش از 230 فیلم از 65 کشور جهان به مخاطبان نمایش داده می شود.
ایوان کودریاوتسف، رئیس کمیته انتخاب جشنواره فیلم مسکو در کنفرانس خبری گفت: این جشنواره با وجود شرایط سیاسی و فرهنگی بسیار دشوار، از نظر نمایندگی کشورها بسیار متعادل خواهد بود. من می‌توانم بگویم که امسال توانستیم یک تعادل کامل برقرار کنیم: حدود نیمی از کشورهایی که در برنامه‌های ما حضور دارند، کشورهای به اصطلاح غیردوست هستند، نیمی دیگر کشورهایی هستند که هیچ‌کس در این فهرست قرار نمی‌دهد.
بیشتر فیلم های این جشنواره توسط هند و فرانسه - 20 فیلم از هر کشور - ارائه می شود. چین و ایالات متحده 18 فیلم را به جشنواره فیلم مسکو می آورند، اسرائیل و ایران - به ترتیب 16 و 15 فیلم. رئیس هیات انتخاب گفت: "تلاش برای لغو قلمرو سینمای ما در سطح جهانی شکست خورده است. جشنواره برگزار می شود. همه یا تقریباً همه در آن شرکت خواهند کرد." کودریاوتسف همچنین به شجاعت آن دسته از فیلمسازان به ویژه از اروپای غربی و ایالات متحده که قصد دارند برای نمایش فیلم های خود به روسیه سفر کنند، اشاره کرد.
برتری فیلم کارگردان ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2021
برتری فیلم کارگردان ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم مسکو
برنامه رقابت اصلی شامل 9 فیلم جدید از روسیه، آسیا، آمریکای لاتین و اروپای شرقی بود. در همان زمان، اعضای کمیته انتخاب خاطرنشان کردند که آنها "اضافات جالب" را در این لیست مستثنی نمی کنند. در حال حاضر، روسیه در برنامه رقابت اصلی با سه فیلم نمایش داده می شود: درام "باغ" لاریسا سادیلووا، فیلم جدید برنده "Kinotavr - 2020" دیمیتری داویدوف "جوانی" و "طاق شتر" توسط ویتالی سوسلین. همراه با آنها، برای جایزه اصلی جشنواره - مجسمه طلایی سنت جورج - درام خانوادگی "سر بریدن" (صربستان)، فیلمی درباره داستان واقعی یک واعظ ارتدوکس رومانیایی که به نماد مبارزه علیه رژیم الحادی، "صدای یکی که در بیابان گریه می کند" (رومانی)، یک درام عاشقانه "سفرهای ماستورنا" (چین)، فیلم های "امید" (ترکیه، آلمان، اسلوونی)، "کهیر" (پرو) و "مری" فرشته اقیانوس" (سری لانکا).
به گفته اوگنیا تیرداتووا، یکی از اعضای کمیته انتخاب، بسیاری از فیلم های ارائه شده در برنامه مسابقه، کشف واقعی جشنواره، به ویژه فیلم های آمریکای لاتین خواهند بود. او افزود: "و آنها از اروپای پیر که اندکی خسته و یا از قبل خسته شده اند، پایین تر نخواهند بود.
هیئتی که مسابقه فیلم مستند را ارزیابی خواهد کرد شامل وو-وی بین حاجی شعری کارگردان از مالزی، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده روسی ناتالیا گوگووا و کارگردان فیلم قزاق ولادیمیر تیولکین بود. مسابقه فیلم مستند شامل 10 فیلم از 9 کشور از جمله روسیه، مکزیک، آمریکا، چین، ایران و غیره بود. در قالب مسابقه فیلم مستند، اکران فیلم "ژاپنی چشم آبی" ساخته چاودار جورجیف، اکران بین المللی فیلم "فلینی و سایه" ساخته کاترین مک گیلورای و فیلم "18 هزار پا" ساخته مهدی شامحمدی. ، برنده جشنواره فیلم تهران تقدیم مخاطبان می شود.
جشنواره بین المللی فیلم مسکو دومین جشنواره قدیمی فیلم در جهان پس از جشنواره فیلم ونیز است. MIFF اولین بار در سال 1935 برگزار شد. در سال 1972 از سوی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم موفق به دریافت بالاترین درجه اعتبارنامه Aشد. در سال 1995 اعلام شد که نقد و بررسی فیلم به یک رویداد سالانه تبدیل می شود، اما این جشنواره در سال 96 و 1998 برگزار نشد. از سال 1999، MIFFهر ساله برگزار می شود. رئیس جشنواره فیلم نیکیتا میخالکوف کارگردان است. TASSشریک رسانه ای جشنواره فیلم مسکو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала