رزمایش پهپادی ارتش ایران به پایان رسید

© Photo / IRNAتمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش ایران با شرکت صد ها پهپاد
تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش ایران با شرکت صد ها پهپاد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2022
اشتراک
دریادار موسوی: بکارگیری انواع پهپادهای بومی شناسایی، رزمی، انهدامی از نیروهای چهارگانه و اجرای انواع عملیات‌های پهپادی از جمله ویژگی‌های بارز این رزمایش بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ١۴٠١ ارتش ایران با اعلام خبر پایان این رزمایش اظهار داشت که پیام این رزمایش برای دشمنان این است که بدانند اگر خیال خامی در سر داشته باشند، قدرت پهپادی ارتش تنها یکی از مشت‌های آهنینی است که بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد.
رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر روز 25 اوت (پنج شنبه) سوم شهریور پایان یافت.
سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: "بکارگیری انواع پهپادهای بومی شناسایی، رزمی، انهدامی و ... از نیروهای چهارگانه و اجرای انواع عملیات‌های پهپادی از جمله ویژگی‌های بارز این رزمایش بود که با دقت زیاد از سوی نیروهای شرکت کننده اجرا شد.
این برای نخستین‌بار بود که یک رزمایش پهپادی آن هم به صورت دو سویه برگزار می‌شد. شرکت بیش از 150 فروند انواع پهپاد در این رزمایش و همچنین گستردگی منطقه عملیات که تمام مناطق کشور، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را شامل می‌شد موجب پیچیدگی برگزاری این رزمایش بود که بحمدلله با عملکرد بسیار مطلوب سامانه‌های فرماندهی و کنترل رزمایش با نهایت هماهنگی ممکن انجام شد.
عبداللهی: تعامل ایران و روسیه در زمینه پهپاد قبل از حوادث اوکراین در جریان است
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
گزارش و تحلیل
عبداللهی: تعامل ایران و روسیه در زمینه پهپاد قبل از حوادث اوکراین در جریان است + ویدیو
اساسا آنچه که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت شامل پرنده‌ها، مهمات و سلاح، سامانه‌های فرماندهی و کنترل و ... تماما بومی بود که با استفاده از تجهیزات بومی اجرا شد.
پهپادهایی که در این رزمایش به اجرای عملیات پرداختند و همچنین تسلیحات و محموله‌های اپتیکی، جنگالی و ... توسط متخصصان جوان و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند و بر اساس همین درونزا بودن، قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به قدرتی تحریم‌ناپذیر بدل گشته است.
انتقال تجربه به نسل جدید و تقویت قدرت عمل و تصمیم‌گیری در جوانان از جمله اهداف مهم هر رزمایشی است که در این رزمایش نیز بحمدلله نسل باتجربه و پیشکسوت در کنار نسل جوان و جدید ارتش قرار گرفت که در نهایت منتهی به انتقال تجربه‌ها می‌شود.
اقدامات ارزشمند رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی از جمله نقاط مثبت رزمایش بود که توانست پیام ایستادگی و اقتدار سربازان و رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ملت شریف ایران منتقل کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала