پنهان‌کاری آمریکا در ارسال تسلیحات به اوکراین

© Flickr / Andrés Felicianoپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2022
اشتراک
رسانه: ایالات متحده تمام کمک های نظامی خود به کی‌یف را فاش نمی‌سازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " Politico "، ایالات متحده تکام کمک های نظامی خود به کی‌یف را فاش نمی‌سازد. ایالات متحده بیش از گزارش مقامات واشنگتن به اوکراین کمک نظامی می رساند.
جمعه گذشته، یک مقام ارشد پنتاگون در یک جلسه توجیهی اعتراف کرد که ایالات متحده برای مدتی موشک های ضد رادارHARM را به کی‌یف منتقل کرده است. با این حال، این تحویل ها قبلا به طور رسمی اعلام نشده بود.
این مقام نظامی گفت: "زمانی که برای اولین بار عرضه موشک هایHARM را اعلام کردیم، ذکر آنها در بیانیه رسمی ما مشخص نبود. ما آن را به گونه‌ای ارائه کردیم که گویا تسلیحات با قابلیت‌های ضد رادار ارائه می‌کنیم.
علاوه بر این، منابع ناشناس روزنامه گفتند که ایالات متحده گلوله های توپخانه هدایت شونده اکسکالیبور را در آخرین بسته کمک نظامی به اوکراین گنجانده است. اما در واشنگتن نیز ترجیح می‌دهند که این طرح‌ها تبلیغ نشوند.
استارت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
آیا همکاری روسیه و آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات ممکن است؟
در سند ارسالی برای کنگره آمریکا، از جمله موارد دیگر، آمده است که تسلیحات ارسال شده به اوکراین به فهرستی که در این اطلاعیه آمده است "محدود نمی شود".
در نشریه گفته شده است: "ما اعتراف می کنیم که همه اینها حدس و گمان است. هیچ کس در دولت انتقال مخفیانه تسلیحات به اوکراین را تایید نکرده و یا حتی اشاره ای به آن نکرده است. و حتی اگر چنین کرده باشند، بعید است که چنین تصمیم محرمانه ای با ما در میان گذاشته شود".
گفتنی است، مجموع پول اختصاص داده شده به مقامات کی‌یف در دوران دولت جو بایدن به حدود 10.6 میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، پنتاگون به امکان انتقال انواع جدید تسلیحات به اوکراین اعتراف کرد تا بتواند "تغییر وضعیت در میدان نبرد" در بخش‌های جنوبی و شرقی این کشور را ممکن سازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала