نخستین واکنش آمریکا به ترور روزنامه نگار روسی

© Sputnik Screenshotنخستین واکنش آمریکا به ترور روزنامه نگار روسی
نخستین واکنش آمریکا به ترور روزنامه نگار روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده مطمئن است که روسیه در مورد قتل روزنامه نگار داریا دوگینا تحقیق خواهد کرد و خشونت علیه غیرنظامیان را در هر کجا محکوم خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در طی یک نشست توجیهی در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر در مورد مرگ دوگینا بیان کرد: ما به صراحت استفاده از خشونت علیه مردم غیرنظامی را بدون توجه به اینکه در کی یف، بوچا، خارکف، کراماتورسک، ماریوپل یا مسکو رخ می دهد، محکوم می کنیم.
به فرمان پوتین داریا دوگینا پس از مرگ نشان شجاعت دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
به فرمان پوتین داریا دوگینا پس از مرگ نشان شجاعت دریافت کرد
وی از پاسخ مستقیم به این سوال که آیا واشنگتن معتقد است تضمین های طرف اوکراینی مبنی بر اینکه آنها در این قتل دست نداشته اند قابل اعتماد است یا خیر، خودداری کرد.
پرایس افزود: من شک ندارم که طرف روسی تحقیقاتی را انجام خواهد داد و نتیجه‌ گیری قطعی خود را در این مورد ارائه خواهد کرد. تنها چیزی که در این مرحله می‌توانم بگویم این است که اوکراین هرگونه دخالتی را رد می‌کند.
این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: ما به نوبه خود خشونت علیه غیرنظامیان را در هر کجا محکوم می کنیم.
داریا دوگینا در سال ۱۹۹۲ در خانواده فیلسوف الکساندر دوگین به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل از دانشکده فلسفه دانشگاه دولتی مسکو بود، که پس از تحصیل در رسانه ها کار می کرد، وی در پوشش رویدادهای گوناگونی از جمله دونباس فعال بود.
دوگینا در غروب ۲۰ آگوست، هنگامی که ماشینش در بزرگراه موژایسک در نزدیکی روستای بولشوی ویازمی منطقه آدینتسووا، منطقه مسکو بود منفجر شد، جان باخت.
این دختر در حال بازگشت از جشنواره "سنت" بود. در ۲۲ آگوست، به گفته مرکز روابط عمومی اطلاعات امنیت روسیه (FSB) قتل دوگینا حل شده است، این عملیات توسط سرویس های ویژه اوکراین تهیه شده است، مجرم یک شهروند اوکراینی ناتالیا ووک است که پس از جنایت در استونی ناپدید شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала