گزارش و تحلیل

رسانه آمریکایی: بقای ملت ما مطرح است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه آمریکایی: بقای ملت ما مطرح است
رسانه آمریکایی: بقای ملت ما مطرح است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2022
اشتراک
شکاف داخلی آمریکا عمیق تر می شود. چه چیزی می تواند آمریکایی ها را نجات دهد؟
اسپوتنیک به نقل از مجله امریکن کانسرواتیو می نویسد: زمانی که 30 مامور FBI به مار-آ-لاگو (ملک ترامپ) برای ضبط جعبه های حاوی اسناد حمله کردند، چه بود؟ یک اقدام قانونی برای حفاظت از اسرار امنیت ملی یا حمله بی سابقه رژیم به اموال خصوصی و دفتر رقیب سیاسی اصلی جو بایدن که بیشتر برازنده سرویس های ویژه "کشورهای جهان سوم"، اشتازی، KGB یا گشتاپو؟
و در مورد حوادث 6 ژانویه 2021
چه؟ هتک حرمت شرم آور کاپیتول و حمله به پلیس که عاملان آن مجازات شایسته ای را متحمل شدند؟ نه، چیزی بیشتر خیلی بیشتر. این یک "قیام"، یک "کودتای فاشیستی" برای جلوگیری از انتقال قدرت به بازنده انتخابات 2020 بود. دامنه تفرقه در آمریکا تا این حد است. و به حوادث 6 ژانویه و یورش به مار- آ - لاگو محدود نیست.
برای مثال سقط جنین را در نظر بگیریم. تا دهه 1960، سقط جنین تقریباً در سطح جهانی شرم آور و جنایتکارانه تلقی می شد. اکنون نیمی از کشور خواستار احیای حق سقط جنین هستند. نیمی دیگر از آمریکا هنوز معتقدند که سقط جنین به معنای کشتن یک کودک بی گناه متولد نشده است.
بخشی از آمریکا از اینکه دادگاه عالی ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت شناخته است، خوشحال است. اما اقلیت سنت گرا معتقد است که این تصمیم اخلاق سکولار را بر ملت تحمیل می کند که مغایر با اصول ایمان مسیحی است. و ایمان مسیحی اساس همه قوانین تصویب شده در دو قرن اول موجودیت ایالات متحده بود. و مطلب فقط سر دیدگاه های مختلف در مورد اخلاق نیست. برای بقای ایالات متحده، یک توافق گسترده بین ایمان، فرهنگ، آداب و رسوم و سیاست مورد نیاز است.
و اما حتی در مورد حاکمیت قانون نیز اختلاف نظر وجود دارد که بدون آن آمریکا قطعا دوام نخواهد آورد. تابستان 2020 زیر علامت قتل جورج فلوید گذشت. چپ ها خواستار کاهش بودجه پلیس شدند. چپ ها خواستار کاهش بودجه پلیس شدند. گروه های سیاهپوستان در خیابان ها شعار می دادند:"زندگی سیاهان مهم است!پلیس ها خوک هستند، گوشت خوک را سرخ کنید!" فقط رزونانس بلند سیاسی آنها را متوقف کرد.
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
گزارش و تحلیل
بومرنگ بی ثباتی، نتیجه حمایت های کورکورانه از آمریکا در اوکراین
برای بقای چنین قدرت بزرگ جهانی مانند ایالات متحده، برخی چیزها به سادگی ضروری است. ثبات پول، محافظت از مرزها در برابر مهاجران و تهاجمات غیرقانونی دسته جمعی، قانون و نظم - به ویژه در شهرهای بزرگ. و امروز ما چه می بینیم؟ این کشور هشت درصد تورم دارد، هر ماه تا 250 هزار مهاجر غیرقانونی از مرز جنوبی ما عبور می کنند. و در شهرهای ما هر روز به اصطلاح "تیراندازی دسته جمعی" با حداقل چهار قربانی، کشته و زخمی رخ می دهد.
آینده دموکراسی مستلزم اعتماد مردم به نهادهای اساسی دولتی است. با این حال، از دوران ریگان، اعتماد آمریکایی ها به آنها از حمایت نیمی از جمعیت به تنها یک چهارم کاهش یافته است. در سال 2022، اعتماد به دادگاه عالی یک سوم کاهش یافته و به 25 درصد رسیده است. تنها یک چهارم از جمعیت کشور به رئیس جمهور اعتماد دارند و اعتماد به کنگره به طور کلی تا 7 درصد رسیده است - این فقط یک نفر از هر 14 آمریکایی است. تنها یک ششم آمریکایی ها به روزنامه ها و یک نهم به اخبار تلویزیون اعتماد دارند.
خلاصه، تنها مشاغل کوچک و ارتش از اعتماد مردم آمریکا برخوردار اند. و به بقیه، از تجارت های بزرگ و کلیسا گرفته تا دانشگاه ها و رسانه ها، جمعیت ایالات متحده کمتر و کمتر به آن ها اعتماد دارند. ناگفته نماند که پیش از این هرگز چنین تعداد کمی از آمریکایی ها نبود که دستاوردهای یک رئیس جمهور در نیمه اول ریاست جمهوری اشقبول کرده باشند.
البته آمریکا قبلاً انشعاباتی را تجربه کرده و بر آنها غلبه کرده است. در دهه 1860، یک سوم ایالت ها (11 از 33) جدا شدند و چهار سال تمام برای استقلال از اتحادیه جنگیدند. دوره مناقشه دهه 1960 بود. اما در سال 1972، جورج مک گاورن نماینده چپ ها کمتر از 40 درصد آرا را در برابر ریچارد نیکسون به دست آورد.
آن روزها خیلی وقت است که سپری شده است. امروز، چپ ها به تسلط بی‌سابقه‌ای در دانشگاه و فرهنگ دست یافته اند. در همان زمان، مانند گذشته، آنها از قلب کشور - آمریکای "میانه" جدا شدند.
آمریکا کی و چگونه دوباره متحد خواهد شد؟ و چه چیزی آن را متحد می کند، به جز حمله ای از بیرون - مانند پرل هاربر یا 11 سپتامبر؟ آیا با توجه به همه تفاوت های اعتقادی، نژادی و قومیتی و همچنین اختلافات آشتی ناپذیر در مسائل اخلاقی، ایدئولوژیکی، فرهنگی و سیاسی، این کار امکان پذیر است؟
مولف - پاتریک بوکانِن موسس مجله آمریکایی "امریکن کانسرواتیو".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала