- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

شویگو دلیل آغاز عملیات ویژه را توضیح داد

© Sputnik / Alexei Druzhininشایگو : محدوده ی آزاد از داعش در سوریه ۲.۵ برابر بیشتر شده است
شایگو : محدوده ی آزاد از داعش در سوریه ۲.۵ برابر بیشتر شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
اشتراک
شویگو: تصمیم در مورد عملیات ویژه به دلیل تهدیدات غیرقابل قبول برای امنیت فدراسیون روسیه گرفته شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست عمومی اولین کنگره بین المللی ضد فاشیست روز شنبه گفت: تصمیم برای انجام عملیات نظامی ویژه به دلیل تهدیدهای غیرقابل قبولی برای امنیت روسیه که توسط مقامات اوکراین ایجاد شده است، گرفته شده است.
"رژیم کی‌یف به مدت هشت سال جنایات فاحشی را علیه شهروندان جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک مرتکب شده است. هزاران نفر از مردم بی گناه از جمله کودکان کشته شده اند. در همان زمان توسعه نظامی خاک اوکراین توسط اتحاد آتلانتیک شمالی آغاز شد. شویگو گفت: کی‌یف به سمت پیوستن به ناتو حرکت می کند.
به گفته وی، در این زمینه، فرماندهی کل قوا در ماه فوریه تنها تصمیم درست را برای انجام عملیات ویژه نظامی اتخاذ کرد. شویگو گفت: هدف اصلی او محافظت از ساکنان دونباس در برابر نسل کشی توسط رژیم کی‌یف بود.
وی خاطرنشان کرد که در همان روزهای اول عملیات ویژه، نیروهای مسلح روسیه "با تاکتیک های غیرانسانی تشکیلات اوکراینی روبرو شدند." "سربازان نیروهای مسلح اوکراین و گردان های ملی در مناطق شهری پنهان شده اند، در پشت غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی پنهان شده اند و از ساختمان های مسکونی و تاسیسات زیرساخت اجتماعی و انرژی به عنوان مناطق مستحکم و نقاط تیراندازی استفاده می کنند. وزیر دفاع روسیه گفت: "و در حال عقب نشینی، آنها به طور هدفمند همه چیز را در اطراف ویران می کنند، تا زمانی که چیزی برای غیرنظامیان باقی نماند. نازی های آلمان در طول جنگ بزرگ میهنی به همان تاکتیک ها پایبند بودند."
وی اظهار داشت: "تا حدی این به دلیل ترکیب ارتش اوکراین است. پس از کودتای ضد مشروطه، ساختارهای قدرت جدیدی در این کشور پدید آمد - به اصطلاح گردان های ملی که ایده نئو نازیسم را ابراز می کردند. عدم تحمل نژادی نسبت به هر کسی که آنها را غیر اوکراینی می دانند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала