سی ان ان: ایران یکی از خواسته های خود در مذاکرات برجام را کنار گذاشت

© Photo / IRNAنشست کمیسیون مشترک برجام در وین
نشست کمیسیون مشترک برجام در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2022
اشتراک
سی‌ان‌ان: ایران دیگر خواستار حذف سپاه از فهرست تروریست‌های آمریکا در مذاکرات برجام نیست.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد که ایران از درخواست خود برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان های تروریستی در آمریکا به عنوان بخشی از مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته ای (برجام) صرف نظر کرده است.
پیش از این، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفته بود که توافق بر سر بازگرداندن برجام ممکن است "به معنای واقعی کلمه در روزهای آینده" حاصل شود.
همانطور که این شبکه تلویزیونی اشاره می کند، این خواسته طرف ایرانی مانع اصلی تلاش ها برای بازگرداندن توافق هسته ای بود.
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2022
گزارش و تحلیل
امید به توافق در وین افزایش می یابد
به گفته یک مقام کاخ سفید، ایران در پاسخ به پیش‌نویس توافق هسته‌ای پیشنهادی اتحادیه اروپا، خواستار حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی در آمریکا نشده است.
ایران روز دوشنبه پاسخ خود به متن پیشنهادی پیش‌نویس توافق هسته‌ای را به جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی ارسال کرد و همچنین نظر خود را درباره "موضوعات باقی‌مانده" در مذاکرات اعلام کرد. به گزارش بلومبرگ، اتحادیه اروپا این واکنش را سازنده خواند و گفت که در حال رایزنی با ایالات متحده در مورد گام های بعدی است.
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران یک توافق هسته ای - برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران را امضا کردند که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود. در ماه مه 2018، در دوران دونالد ترامپ، ایالات متحده از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند. در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس این توافق را اعلام کرد و از محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم چشم پوشی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала