همکاری ایران و روسیه در بخش خودروسازی

© IRNAخودرو
خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
کارشناس: امروز روس‌ها تمایل دارند با شیوه ها و روش‌هایی که ایران در سال‌های گذشته در عبور از تحریم ها استفاده کرده، آشنا شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ابراهیم دوست زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی ایران، اظهار داشت که شرکت‌های ایرانی آمادگی دارند تا بیش از ۳۰ نیاز فناورانه شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز روسی را در جهت احیای صنعت خودروسازی این کشور تامین کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه "اتومبیلیتی ۲۰۲۲" روسیه افزود: "مطابق توضیحات کارشناسان سفارت ایران در روسیه، روس‌ها تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ را به عنوان نقطه عطفی در زندگی کاری خود تلقی می‌کنند؛ تاریخی که تحریم‌ها در این کشور آغاز شد و شدت گرفت. امروز روس‌ها تمایل دارند با شیوه ها و روش‌هایی که ایران در سال‌های گذشته در عبور از تحریم ها استفاده کرده، آشنا شوند.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ روسیه فرصتی کم نظیر برای صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی ایران است. هرچند هدف اولیه وزارت صمت و این انجمن حضور چند شرکت بزرگ قطعه‌سازی با ۲۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی بود، اما امروز شاهد اختصاص یک پاویون اختصاصی به وسعت بیش از یک‌هزار و ۷۰۰متر مربع هستیم که توان صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی کشور را به نمایش خواهد گذاشت.
روس‌ها بیش از ۳۰ قطعه که عمدتا قطعات های‌تک برق و الکترونیک هستند را به عنوان نیازهای خود معرفی کرده اند که در این زمینه تاکنون تعدادی از قطعه‌سازان مطرح کشور که از دانش فنی و فناوری بالایی برخوردار هستند را به طرف‌های روسی معرفی کرده‌ایم.
Открытие форума Армия-2022 и армейских международных игр - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات و تجهیزات نظامی-فنی با مشارکت ایران + ویدئو
همچنین مقرر شده در کنار به نمایش گذاشتن توان قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی، توان طراحی مهندسی، فناوری و دانش فنی شرکت ها نیز به نمایش گذاشته شود؛ بر این اساس مرکزی به عنوان مرکز انتقال فناوری در پاویون ایران ایجاد شده است.
از شرکت‌های خودروساز و قطعه سازی که توانایی لازم در طراحی و مهندسی محصول، خط تولید، ادوات تست و آزمایشگاهی و همچنین در بومی‌سازی دانش فنی دارند، دعوت کردیم تا در این مرکز به ارائه توانمندی‌های خود بپردازند.
تاکنون ۱۱ شرکت مطرح شامل هشت قطعه‌ساز و سه خودروساز از این مهم استقبال کرده و توان مهندسی شرکت های ایرانی را در پاویون ایران به نمایش خواهند گذاشت که فرصت مناسبی برای تبادل دانش فنی و تکنولوژی با روس‌ها و دیگر کشورهای حاضر خواهد بود.
بیش از ۳۰ قطعه یاد شده که مطابق فهرستی در اختیار روس‌ها قرار گرفته، اکثر قریب به اتفاق آنها سال‌هاست که در کشور تولید می‌شود و در بخش زیادی از آنها نیز به دانش فنی ساخت دست یافته‌ایم و بومی سازی شده اند و امکان صادرات دانش فنی آنها نیز وجود دارد.
در این نمایشگاه می‌توانیم نیازمندی‌های فناورانه را از شرکت‌های روسی دریافت و شناسایی کنیم و فرصت مناسبی برای تبادل دانش فنی و تکنولوژی بین شرکت های ایرانی و روسی خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که این قطعات و نیازمندی های فناورانه تحت لیسانس شرکت های ایرانی تولید شود یا خط تولید آنها به صورت همکاری مشترک ایران ایجاد شود.
برخی از ویژگی‌های ماهواره ایرانی خیام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
صنعت فضایی ایران چگونه پیشرفت می کند؟ + ویدئو
با همه موارد یاد شده، اما هم اکنون از چینی ها و ترک‌ها عقب هستیم و تولیدکنندگان این کشورها حرکت فناورانه و تامین نیاز روس‌ها را زودتر از ما آغاز کرده‌اند.
قوانین دست و پاگیر و بروکراسی های معمول بر سر راه تولید کنندگان ایرانی با همکاری و هماهنگی دولت از سر راه برداشته شود تا بخش خصوصی با اطمینان بتواند به تولید و صادرات خدمات و محصولات خود بپردازد.
با توجه به اینکه این بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی ایران پس از انقلاب در خارج از کشور محسوب می‌شود و از طرفی نیاز طرف روسی به ما مزید بر علت شده، فرصت بسیار مناسبی در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار گرفته است و انتظار می رود با کمک دولت و به ویژه سرکنسولگری‌های دو کشور و بخش خصوصی، این مسیر ساده‌سازی شود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم".
گفتنی است، نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می شود.
ایران تنها کشوری است که بالاترین متراژ غرفه های متمرکز یک کشور را در نمایشگاه روسیه با بیش از ۹۰۰‌مترمربع غرفه نمایشگاهی در سالنی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع در اختیار دارد که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала