- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

زلنسکی: مذاکره با روسیه تنها پس از خروج نیروهای روسی امکان پذیر است

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین گفت که مذاکره با روسیه تنها پس از خروج نیروهای روسی امکان پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار سه جانبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در لووف، گفت که مذاکره با مسکو تنها پس از خروج نیروهای روسیه از مناطق تحت کنترل روسیه امکان پذیر است.
خبرگزاری آناتولی به نقل از زلنسکی در توییتر خود نوشت: برای آغاز مذاکرات صلح، روسیه باید ابتدا سرزمین های اشغالی را ترک کند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته فرمانده معظم کل قوا، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
در طی عملیات ویژه، ارتش روسیه کنترل بخش آزوف در منطقه زاپاروژیه و کل منطقه خرسون را به دست گرفت و شهرهای بزرگی مانند خرسون، ملیپول و بردیانسک را اشغال کرد و راه اوکراین را با دریای آزوف قطع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала