دو حشره مرموز موزه هنرهای معاصر تهران را تعطیل کرد +عکس، ویدئو

© Sputnik / MAHDIE TARIموزه لوور در تهران
موزه لوور در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
موزه هنرهای معاصر تهران روز پنجشنبه برای سم پاشی ساعت ۱۷ تعطیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته روی عکس‌های چند ده‌ هزار دلاری برند و هیلا بِکر در نمایشگاه "مینیمالیسم و کانسپچوال آرت" موزه هنرهای معاصر، دو حشره کوچک دیده شد که بسیار خبرساز شد. این اتفاق باعث شد موزه هنرهای معاصر تهران به‌ طور رسمی عذرخواهی کند و حساسیت شایسته جامعه هنری را ارج نهد.
از سوی دیگر، ویدئویی که حشراتی مرموز را روی یکی از آثار در این موزه نشان داد سبب آشنایی بیشتر مردم این نمایشگاه که از ابتدای تیرماه با ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند جهانی در معرض دید قرار گرفته است، شود.
موزه هنرهای معاصر تهران پس از واکنش جامعه هنری اعلام کرد: «آثار گنجینه این موزه، ثروت ملی و نگهداری شایسته از آن‌ها مهم‌ترین دغدغه همه ماست و توجه و حساسیت خانواده هنر ایران سرمایه گران‌بهاست. به‌ محض آگاهی از ورود حشرات به ‌عکس مزبور، کارشناسان مرتبط بلافاصله (همان شب) در موزه حاضر شدند و ضمن پاک‌سازی اثر، سایر آثار نمایشگاه را نیز بررسی کردند. خوشبختانه این اثر هیچ‌گونه آسیبی ندیده و هیچ حشره‌ای در سایر آثار نمایشگاه نیز دیده نشده است. سپس بررسی نوع حشره، میزان نفوذ آن در گنجینه با دعوت از چند کارشناس خبره این مهم در دستور کار قرار گرفت.»
اما به دنبال دیده شدن این حشرات و موضوعات پیش آمده پیرامون این اتفاق، موزه هنرهای معاصر تهران روز پنجشنبه ـ ۲۶ مرداد ماه ـ ساعت ۱۷ برای سم‌پاشی تعطیل خواهد شد و به دنبال بوی بدی که ممکن است سم پاشی در محیط ایجاد کند، این تعطیلی روز جمعه ـ ۲۷مرداد ماه ـ نیز ادامه خواهد داشت و بر این اساس موزه هنرهای معاصر تهران از روز شنبه ـ ۲۸ مرداد ماه ـ مجددا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала