خودداری وزارت خارجه آمریکا از مشخص کردن زمان پاسخگویی به پیشنهادات برجامی ایران

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2022
اشتراک
ایالات متحده آمریکا از تعیین زمان دقیق پاسخ واشنگتن به پیشنهادات تهران در خصوص احیای توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام داشت که طرف آمریکایی به بررسی پیشنهادات ایران ادامه می دهد.
پرایس یادآور شد که پیشنهادات ایران از طریق اتحادیه اروپا منتقل شده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما در حال بررسی آنها هستیم. دیروز (سه شنبه) اینگونه بود. امروز (چهارشنبه) نیز به همین صورت است.
پرایس در عین حال توضیح نداد که چه زمانی می‌توان منتظر پاسخ دولت آمریکا به پیشنهادات ایران بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند فاش کند که واشنگتن قصد دارد چه زمانی قصد دارد پاسخ خود را در مورد پیشنهادات ایران به اتحادیه اروپا منتقل کند، گفت: نه. حداقل نمی توانم علناً اعلام کنم.
اولیانوف: نتیجه مذاکرات برجام به واکنش آمریکا به پیشنهادات ایران بستگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2022
اولیانوف: نتیجه مذاکرات برجام به واکنش آمریکا به پیشنهادات ایران بستگی دارد
به گفته این دیپلمات، ایالات متحده در حال "مشاوره با اتحادیه اروپا" و همچنین "متحدان اروپایی در مسیر پیش رو"، برای احیای احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به طور کامل است.
علاوه بر این، پرایس اذعان کرد که دولت ایالات متحده نیاز به حمایت قانونگذاران برای اطمینان از احیای برجام و اجرای آن دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: ما درک می کنیم که کنگره [ایالات متحده] نیز باید در این تلاش شریک باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала