گزارش و تحلیل

رسانه: آمریکا می خواهد گلوی روسیه را در دست اوکراین بگذارد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: آمریکا می خواهد گلوی روسیه را در دست اوکراین بگذارد
 رسانه: آمریکا می خواهد گلوی روسیه را در دست اوکراین بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
پرتال خبری نظامی چین به تحلیل علل درگیری در اوکراین پرداخته است.
اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری نظامی چین- پرتال ارتش آزادی بخش جمهمری خلق چین می نویسد: این بحران نتیجه تشدید تنش هایی است که در طول سال ها انباشته شده است. با این حال، ایالات متحده همچنان نمی تواند از اتهامات به عنوان آغازگر اصلی این درگیری اجتناب کند.
نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی مشروع روسیه و گسترش ناتو به رهبری ایالات متحده به سمت شرق علت مستقیم درگیری بین روسیه و اوکراین است.
اوکراین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و شباهت تاریخی و فرهنگی با روسیه، به بازوی قدرتمند آمریکا تبدیل شده است و کنترل آمریکا بر کی یف مساوی با گذاشتن گلوی روسیه در دست اوکراین است. مسکو هرگز با ادغام اوکراین در اردوگاه غرب موافقت نخواهد کرد. این یک تهدید مستقیم برای امنیت ژئوپلیتیک روسیه خواهد بود. مسکو سال ها است که به دنبال تضمین های قانونی از ناتو برای عدم گسترش به شرق بوده است. اما این خواسته ها همیشه توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا نادیده گرفته شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه گفت: روسیه 30 سال است که تلاش می ‌کند بر سر عدم گسترش ناتو به شرق توافق کند، اما آنرا فریب می دهند و تحت فشار قرار می دهند و شانتاژ می کنند.
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هشدار آمریکا به اوکراین
اما فشار بر روسیه تنها هدف گسترش مداوم ناتو به سمت شرق نیست. آمریکا از این طریق می خواهد هژمونی جهانی خود را حفظ کند. آنها در مورد تهدید امنیتی اتحاد شوروی برای اروپای غربی در طول جنگ سرد اغراق کردند. همه اینها با یک هدف - حفظ ترس کشورهای اروپای غربی و جمع آوری آنها زیر بال "برادر بزرگ" آمریکایی بود. با پایان جنگ سرد، باید دشمن جدیدی پیدا می‌شد تا وجود ناتو را توجیه کند. و روسیه را بعنوان جانشین اتحاد شوروی انتخاب کردند. ایالات متحده با رهبری گسترش مستمر ناتو به سمت شرق و انجام "انقلاب های رنگی" در حاشیه روسیه، نه تنها به تحریک روسیه ادامه داد بلکه از اقدامات تلافی جویانه مسکو به عنوان بهانه ای برای متحد کردن متحدان خود، اعمال تحریم ها علیه آن و تعمیق رویارویی روسیه و اروپا استفاده کردند و این امر وابستگی اروپا به آمریکا را افزایش داده است. واشنگتن به اروپای متحد، باثبات و مستقل نیاز ندارد. این کار منجر به از دست دادن سلطه ایالات متحده در امور اروپا می شد.
استفاده از وضعیت اوکراین برای ایجاد "بی ثباتی تحت کنترل" با هداف های سلطه طلبانه ایالات متحده مطابقت دارد. در طول تاریخ همراه با سلطه طلبی ایالات متحده، ایجاد "هرج و مرج های هدایت شده" در مناطق مختلف جهان یکی از "ابزار جادویی" آنها برای ترویج سلطه جهانی شان بوده است. این سیر حوادث به وضوح در مسیر جنگ آنها در عراق، افغانستان و سوریه مشخص است.
از زمانی که دولت جو بایدن به قدرت رسید، کاخ سفید حمایت خود از اوکراین را افزایش داده است. پیشنهادهای امنیتی ارائه شده توسط روسیه همچنان توسط ایالات متحده و ناتو نادیده گرفته می شد و توافقات جدید مینسک کاملاً بی اثر بود. اقدامات آمریکا به تنش ها دامن زد و در نهایت به تشدید درگیری در اوکراین انجامید.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
در ارزیابی نگرش غرب در قبال اوکراین حق با پوتین است
بحران اوکراین، نتیجه "بر افروختن شعله" و "انداختن هیزم به داخل آتش" است. ایالات متحده عمدا این درگیری را ایجاد و به قصد تحکیم سلطه خود آن را افزایش داد.
واشنگتن تلاش می کند وانمود کند که بی گناه است، اما نمی تواند جامعه بین المللی را فریب دهد. همانطور که جان میرشایمر، استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو اخیراً در مقاله ای نوشت، غرب، به ویژه ایالات متحده، مسئول اصلی درگیری است زیرا آنها "خط قرمز" روسیه را نادیده می گیرند و اوکراین را به عنوان یک قلعه غربی در مرز با روسیه می بینند.
بحران اوکراین بار دیگر به جهان نشان داد که سلطه ایالات متحده عامل اصلی جنگ در بسیاری از نقاط جهان و بزرگترین "منبع ناآرامی" در کره زمین است. تنها زمانی که ایالات متحده اسطوره هژمونی و بیماری رقابت ژئوپلیتیکی را کنار بگذارد، بشریت می تواند نور را در انتهای تونل ببیند و به صلح واقعی امیدوار باشد.
Zhongguo Junwang وب سایت رسمی ارتش آزادیبخش خلق چین.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала