- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

در ارزیابی نگرش غرب در قبال اوکراین حق با پوتین است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2022
اشتراک
رسانه: پوتین درست می گوید که کمک های غرب به کی‌یف با وخیم شدن وضعیت اقتصادی کاهش می یابد.
به گزارش اسپوتنیک، راجان منون، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی در مقاله ای برای پولیتیکو می نویسد گفته های ولادیمیر پوتین، می تواند در پیش بینی ضعیف شدن کمک های غرب به اوکراین درست باشد.
منون نوشت: " پوتین فکر می‌کند که کمک‌های غرب به اوکراین در نهایت با تشدید پیامدهای اقتصادی ناشی از جنگ کاهش می‌یابد – و ممکن است در این مورد حق داشته باشد. تحریم‌ها علیه مسکو هم اکنون به اروپا آسیب می‌زند و اوضاع فقط بدتر می‌شود.
اروپایی‌ها هم‌اکنون با تورم بالا و افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی مواجه هستند و کاهش عرضه سوخت روسیه، آلمان، قطب اقتصادی اروپا، را مجبور کرده است تا اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای جلوگیری از کمبود گاز در زمستان انجام دهد. تحریم‌های غرب ممکن است به اقتصاد روسیه آسیب رسانده باشد، اما به نظر می‌رسد پوتین مطمئن است که روسیه از اروپا مقاوم‌تر است".
در زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه، کشورهای غربی همچنان به تامین سلاح به اوکراین ادامه می دهند. بدین ترتیب، واشنگتن اخیراً از تخصیص بسته کمک نظامی به ارزش حدود یک میلیارد دلار خبر داد که شامل مهمات توپخانه، هزار سامانه ضد تانک جاولین، خودروهای زرهی پزشکی، مواد منفجره و دارو می شود.
عبداللهی: تعامل ایران و روسیه در زمینه پهپاد قبل از حوادث اوکراین در جریان است
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
گزارش و تحلیل
عبداللهی: تعامل ایران و روسیه در زمینه پهپاد قبل از حوادث اوکراین در جریان است + ویدیو
مسکو نیز به نوبه خود بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل می شود.
گفتنی است، غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت است.
غرب پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، فشار تحریم ها بر مسکو را افزایش داد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا قبلاً شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه شامل تحریم تدریجی واردات زغال سنگ و نفت استعملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала