گزارش و تحلیل

گروه هفت و کی یف؛ همه چیز به این سادگی نیست

© AP Photo / Andrew Medichiniگروه هفت و کی یف؛ همه چیز به این سادگی نیست
گروه هفت و کی یف؛ همه چیز به این سادگی نیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
اشتراک
یک پرتال چینی: غرب خواهان گسترش منطقه جنگی است و احتمال آتش بس در اوکراین به سرعت در حال محو شدن است.
اسپوتنیک به دنبال پرتال چینی سینا دات کام می پرسد: چه زمانی روسیه و اوکراین به عملیات جنگی پایان خواهند داد؟ به گفته دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، تاریخ مقدماتی برای پایان عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین وجود ندارد. اما اگر کی یف با شرایط مسکو موافقت کند، همه چیز می تواند در همان روز به پایان برسد.
حال سوال اصلی این است: اوکراین به چه چیزی فکر می کند؟ زلنسکی به طور مداوم با رهبران گروه 7 تماس می گیرد و درخواست کمک بیشتر می کند. در ماه ژوئن، G7 به اوکراین قول کمک مالی، نظامی، بشردوستانه و سایر انواع کمک به مبلغ 28 میلیارد یورو را داد. در همان زمان، G7 اعلام کرد که برای بیرون راندن روسیه از بازار جهانی، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد. و بسته ششم تحریم ها شامل محدودیت بر منابع انرژی روسیه بود. در ماه ژوئیه، G7 کمک های مالی جدیدی به اوکراین ارائه کرد و اخیراً برای جلوگیری از نکول این کشور، بدهی عمومی کی یف را مسدود کرد. به مجرد افزایش کمک های غرب به اوکراین، مقاومت آن در برابر روسیه شدیدتر و شدیدتر می شود. این روند احتمال آتش بس بین روسیه و اوکراین را رد می کند.
در واقع دو اردوگاه متضاد روسیه و آمریکا هستند.
از یک طرف، روسیه شروع به انتقال بمب افکن های Tu-22M3 از خاک بلاروس و پرتاب موشک های کروز به اهداف اوکراینی کرد. به گفته زلنسکی، شدت حملات نیروی هوایی روسیه از تمام محدودیت های قابل قبول فراتر رفته است.
از سوی دیگر، جو بایدن در 29 ژوئن اعلام کرد که ایالات متحده ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی ناتو مستقر در اروپا را افزایش خواهد داد. هدف از این اقدام ایجاد مزیت نظامی جدید ناتو برای اقدامات متقابل احتمالی علیه مسکو در آینده است.
پس چرا روسیه و اوکراین نمی توانند آتش بس کنند؟ - دلایل زیادی برای این وجود دارد.
اولاً، در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی، افزایش قیمت نفت و بحران تورم باعث اعتراض عمومی شده است. غرب می خواهد از درگیری بین روسیه و اوکراین برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی استفاده کند. همانطور که ینس استولتنبرگ گفت: "ما نمی توانیم از حمایت از اوکراین به این علت خودداری کنیم که قیمت انرژی و مواد غذایی ما در حال افزایش است."
ثانیاً، غرب معتقد است که ذخایر تسلیحات روسیه پر از سلاح های قدیمی شوروی در آستانه تمام شدن است و زمانی که ارتش روسیه به سلاح های جدید مجهز می شود، ارتش اوکراین که به سلاح های پیشرفته غربی مجهز شده است، برتری خواهد داشت. غرب آماده است به اوکراین تا حدی کمک کند تا کی یف یک بار برای همیشه روسیه را نابود نماید، مهم نیست که این کار برای اوکراین چقدر گران تمام شود.
ثالثاً، مردم در ایالات متحده و بریتانیا اخیراً شروع به ابراز نارضایتی شدیدتر از دولت های خود کردند. به عنوان مثال، در ایالات متحده اعتراضات گسترده مردم از لغو حق سقط جنین زنان بر پا شد. در بریتانیا، به دلیل رسوایی ها، بوریس جانسون برکنار شد و اسکاتلند قصد دارد در ماه اکتبر یک همه پرسی برای جدایی از بریتانیا برگزار کند. ایالات متحده و بریتانیا باید هر چه زودتر روی تقویت انسجام داخلی کار کنند و امیدوارند این کار را از طریق کمک به اوکراین انجام دهند.
غرب نه تنها درگیری روسیه و اوکراین را متوقف نمی کند بلکه به دنبال گسترش منطقه جنگی است. برای پیشبرد جهانی شدن ناتو، جهان باید پر از درگیری، تنش و تضاد باشد. تنها در چنین هرج و مرج است که کشورهای غربی می توانند از آب های گل آلود ماهی بگیرند و سود ببرند. در غیر این صورت سلاح، حامل های انرژی و محصولات تکنولوژیک خود را به چه کسانی خواهند فروخت؟
می توان گفت که این جهان آشفته ای است که با منافع واقعی غرب مطابقت دارد، در حالی که یک محیط آرام و باثبات می تواند به فروپاشی زودهنگام نظم هژمونیک غرب منجر شود. این دلیل اصلی ادامه همکاری آمریکا و اروپا به قصد توسعه درگیری روسیه و اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала