ماهواره ایران، حلقه همکاری روسیه با سایر کشورها

© Photo / IRNAبرخی از ویژگی‌های ماهواره ایرانی خیام
برخی از ویژگی‌های ماهواره ایرانی خیام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2022
اشتراک
بوریسف: پرتاب ماهواره ایران فرصت های جدیدی را برای همکاری بین روسیه و سایر کشورها باز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسف، مدیرعامل "روس‌کسموس" روز 15 اوت ( دوشنبه) اعلام نمود که پرتاب ماهواره سنجش از دور زمین ایرانی خیام فرصتی را برای روسیه برای گسترش همکاری های بین المللی و ارائه خدمات به کشورهای خاورمیانه، آسیا و آمریکای لاتین باز می کند.
بوریسوف در یک جلسه عمومی در طی همایش "ارتش-2022" گفت: "این پروژه فرصتی را برای ما باز می کند تا همکاری در ساخت فناوری فضایی و اجرای خدمات را برای کشورهای خاورمیانه، آسیا، آمریکای لاتین - به عبارت دیگر، برای همه کسانی که علاقه مند به مشارکت با روسیه هستند، گسترش دهیم. پرتاب یک ماهواره ایرانی پیش از این هشتاد و هشتمین پرتاب موفق پیاپی موشک روسی بود".
به گفته بوریسوف، امسال همایش ارتشی 2022 "در شرایط بسیار دشوار سیاست خارجی" برگزار می شود. از این رو وی فعالیت اصلی روس‌کسموس را افزایش توان دفاعی روسیه و تقویت امنیت آن خواند.
آمادگی ماهواره خیام برای تصویربرداری از سطح زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
آمادگی ماهواره خیام برای تصویربرداری از سطح زمین
وی تصریح کرد که شرکت های روس‌کسموس سهم قابل توجهی در ایجاد سپر موشکی هسته ای فدراسیون روسیه دارند که "مهم ترین عامل در حفظ امنیت، استقلال و حاکمیت ملی دولت روسیه است."
امروز موشک های بالستیک سینوا در حال انجام وظیفه رزمی هستند، تولید انبوه موشک های یارس، بولاوا و سرمت با تجهیزات مختلف رزمی در حال انجام است.
بوریسوف تصریح کرد که علاوه بر موشک های بالستیک، Roskosmos از ارتش و نیروهای فدراسیون روسیه پشتیبانی می کند و اطلاعات الکترونیکی و الکترونیکی، نقشه برداری، ناوبری، ارتباطات ماهواره ای امن و نظارت بر فضای نزدیک به زمین را در اختیار آن قرار می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала