کشف روش جدید درمان عفونت‌های پوستی

© Depositphotos.com / Pixologicپوست انسان
پوست انسان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2022
اشتراک
پژوهش: تصور سنتی پژوهشگران این بود که هم نوتروفیل‌ها و هم مونوسیت‌ها برای پاک کردن باکتری‌ها از یک محل آلوده روی پوست به کار گرفته می‌شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب‌سایت "ucalgary"، پژوهشگران کانادایی، روش جدیدی را برای درمان عفونت‌های باکتریایی پوست ابداع کرده‌اند.
دکتر راشل کراتوفیل(Rachel Kratofil)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: اگرچه انتقال دادن پژوهش ما از آزمایشگاه به مرحله بالینی نیازمند آزمایش‌های بیشتر روی مدل‌هایی است که به بیماری انسان نزدیک‌تر هستند اما جالب است که ما به یک کشف اساسی دست یافته‌ایم که می‌تواند درمان عفونت‌ها و ترمیم بافت‌ها را در انسان بهبود ببخشد؛ به ویژه عفونت‌هایی که درمان آنها دشوار است.
تصور سنتی پژوهشگران این بود که هم نوتروفیل‌ها و هم مونوسیت‌ها برای پاک کردن باکتری‌ها از یک محل آلوده روی پوست به کار گرفته می‌شوند. وقتی این سلول‌ها به همکاری با یکدیگر می‌پردازند، به عنوان نخستین خط دفاعی سیستم ایمنی در بدن ما عمل می‌کنند.
این پژوهش جدید نشان می‌دهد که مونوسیت‌ها به تنهایی می‌توانند به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک کنند. مونوسیت‌ها با تنظیم سطح لپتین و تنظیم رشد رگ‌های خونی طی روند ترمیم زخم، به روند بهبودی کمک می‌کنند. همچنین، آنها به تولید هورمون گرلین می‌پردازند که به بهبود موثرتر زخم‌ها کمک می‌کند.
پزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
پزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند
گرلین هنگام گرسنگی توسط معده تولید می‌شود و لپتین پس از خوردن غذا و احساس سیری توسط سلول‌های چربی تولید می‌شود. تاثیر تعادل بین گرلین و لپتین مدت‌هاست که در متابولیسم و رژیم غذایی، امری حیاتی شناخته شده اما دلیل ارتباط آن با مکانیسم‌های ایمنی و ترمیم بافت تاکنون شناخته نشده است.
بدن پس از ابتلا به استافیلوکوکوس اورئوس، میکروبی که معمولا روی پوست یا بینی یک بدن سالم یافت می‌شود، سلول‌های ایمنی سودمند شامل نوتروفیل‌ها و مونوسیت‌ها را به کار می‌گیرد. نوتروفیل‌ها، باکتری‌ها را پاکسازی می‌کنند؛ در حالی که مونوسیت‌ها به ترمیم بافت کمک می‌کنند. در غیاب مونوسیت‌ها، تولید لپتین افزایش می‌یابد که به رشد عروق خونی می‌انجامد. نتیجه این امر می‌تواند به تأخیر افتادن بهبودی و ایجاد اِسکار باشد. در مقابل، مونوسیت‌ها گرلین را در محل عفونت تولید می‌کنند که مانع رشد بیش از اندازه رگ‌های خونی ناشی از لپتین می‌شود و به ترمیم بافت کمک می‌کند.
گام بعدی پژوهشگران، درک بهتر عملکرد سلول‌های ایمنی مانند نوتروفیل‌ها طی روند عفونت است. آنها به طور ویژه علاقمند هستند که بفهمند چگونه نوتروفیل‌ها از عفونت پاک می‌شوند و آیا نوتروفیل‌ها علاوه بر پاکسازی باکتری‌ها، عملکردهای متفاوتی نیز دارند یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала