پزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند

© Photo / IRNAپزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند
پزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
کانديدا اوريس، نوعی عفونت قارچی است که پزشکان در چندین بیمارستان در تگزاس و واشنگتن شناسایی کرده اند و غیرقابل درمان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، عفونت قارچی "کانديدا اوريس" اولین بار در سال 2009 در ژاپن کشف شد. کاندیدا اوریس در برابر همه داروها مقاوم است. دانشمندان هشدار دادند که در طی شیوع ویروس کرونا، حتی خطرناک تر نیز شده است.

در ایالات متحده، حدود یک سوم بیمارانی که به این عفونت مبتلا شده اند، ظرف یک ماه فوت کرده اند. با این حال، آنها قبلاً به شدت بیمار بودند، بنابراین نمی توان به طور قطعی گفت که آیا قارچ دلیل اصلی مرگ آنها بوده است. 5-10 درصد دیگر از افراد مبتلا به پاتوژن به عفونت جدی در جریان خون مبتلا می شوند.

برای افراد سالم، کاندیدا آوریس نسبتاً بی خطر است، اما برای بیمارانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، این قارچ می تواند کشنده باشد. کارشناسان بر این باورند که کووید-19 سرعت انتشار عفونت قارچی را تسریع کرده است.

درمان بیماران کاندیدا آوریس دشوار است. در ایالات متحده، در بیمارانی که این عفونت در آنها شناسایی شده است ثابت شده که در برابر سه کلاس اصلی داروهای ضد قارچ مقاوم است. پزشکان نگران این موضوع هستند که به دلیل شیوع کووید-19 تعداد قابل توجهی از افراد در معرض خطر این پاتوژن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала