- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روزنامه نگار فرانسوی درباره گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپوروژیه توسط اوکراین می گوید + ویدئو

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین
نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2022
اشتراک
یک روزنامه نگار فرانسوی در مورد گلوله باران نیروگاه هسته ای Zaporozhye توسط اوکراین: "یا آنها تصمیم گرفتند چیزی شبیه به خودکشی جهانی ترتیب دهند، یا فقط دیوانه شده اند".
به گزارش اسپوتنیک، این خبرنگار می گوید: من معتقدم این یک حرکت کاملا دیوانگی است. زیرا خطرات عواقب منفی چنین حملاتی بسیار زیاد است.
وی افزود: من واقعا نمی فهمم، هدف آنها چیست، می خواهند به چه چیزی برسند.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح روسیه تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала