گزارش و تحلیل

بمب افکن نامرئی "پاک دا" - شکست توهم برتری ناتو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سقوط هواپیمای ایلیوشین-76 در استان بلگورود روسیه
سقوط هواپیمای ایلیوشین-76 در استان بلگورود روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
اشتراک
یک رسانه چینی: روسیه اطلاعاتی درباره سلاح دیگری منتشر کرده که سبب درد سر ناتو شده است.
اسپوتنیک با استناد به پرتال سینا دات کام می نویسد: پتانسیل بازدارندگی هسته ای استراتژیک به طور مستقیم با وضعیت بین المللی قدرت های بزرگ مرتبط است. کشورهایی که بازدارندگی هسته ای استراتژیک ندارند، عملاً صدایی در سطح جهانی هم ندارند. در حال حاضر، هشت کشور در جهان دارای تسلیحات هسته‌ای هستند، اما تنها سه کشور از آن‌ها - چین، ایالات متحده و روسیه - قابلیت بازدارندگی هسته‌ای "سه‌ گانه" دارند.
سینا دات کام ادامه داد: اکنون روسیه تحت فشار نظامی عظیمی از سوی ناتو قرار دارد و به همین دلیل است که اطلاعاتی درباره تسلیحات قدرتمندتر از بمب افکن های رادارگریز B-2 آمریکایی منتشر کرده است.
بمب افکن استراتژیک B-2 را می توان یک سلاح هوایی چند منظوره نامید. هزینه این جنگنده بمب افکن به وزن طلا می ارزد. حتی ایالات متحده ثروتمند و قدرتمند نیز می تواند تعداد محدودی از این هواپیماها را داشته باشد. و سقوط حتی یک B-2 یک ضرر جدی برای پنتاگون خواهد بود. دلیل هزینه فوق العاده آنها مخفی کاری استثنایی آنها است. B-2 در بسیاری از جنگ های منطقه ای شرکت کرد، اما هرگز توسط رادارهای دشمن شناسایی نشد. این یکی از بهترین بمب افکن های استراتژیک در جهان و یک سلاح کلیدی ایالات متحده برای انجام ماموریت های حمله هسته ای از هوا است.
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2022
نخست وزیر مجارستان ایده تحریم منابع انرژی روسیه را با بمب اتم مقایسه کرد
بمب افکن استراتژیک Tu-160 روسیه که در اتحاد شوروی توسعه یافته است، از برخی جهات دارای ویژگی های مشابه با B-2 است، اما فاقد قابلیت های پنهان کاری می باشد. ویژگی منحصر به فرد آن توانایی غلبه بر سیستم های دفاع هوایی با سرعت مافوق صوت است. اما در حال حاضر با توجه به توسعه مداوم فناوری موشک های ضد هوایی، تسلیحات با سرعت کمتر از 5 ماخ به راحتی توسط پدافند هوایی مدرن قابل رهگیری و منهدم شدن هستند. بر این اساس، روسیه به منظور ارتقای قابلیت بازدارندگی هسته ای خود از هوا، توسعه یک بمب افکن استراتژیک رادارگریز را متوقف نکرد.
بمب افکن استراتژیک رادارگریز "پاک دا" (مجتمع هوانوردی دوربرد پیشرفته) کلید آینده بازدارندگی هسته ای هواپایه روسیه است. پروژه این هواپیما در سال 2008 ظاهر شد. علیرغم اینکه روسیه هنوز مدل فیزیکی این هواپیما را ارائه نکرده است، جهان هرگز توجه خود را به این پروژه کم نکرده است. این طرح می تواند تهدیدی جدی برای کل سازمان نظامی ناتو ایجاد کند. بر اساس اطلاعات فاش شده توسط ارتش روسیه، این بمب افکن دارای دو ویژگی اصلی است: اول - رادارگریزی استثنایی و دوم - افزایش بار بمب. البته پروژه "پاک دا" بمب افکن استراتژیک جدید B-21 ایالات متحده را هدف قرار داده است. روسیه با کمک آن به همان سطح بازدارندگی اتمی از هوا خواهد رسید که ایالات متحده آمریکا از آن برخوردار است. ارتش روسیه هم اینک گفته است که 100 فروند از این بمب افکن ها را خریداری خواهد کرد. این هواپیماها برای جذب و پراکنده کردن امواج رادار، بدون تغییر دادن شکل هواپیما از پلاسما استفاده خواهند کرد.
ایران به یک وجبی بمب هسته ای رسیده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
گزارش و تحلیل
ایران به یک وجبی بمب هسته ای رسیده
"پاک دا" همچنین می‌تواند موشک‌های کروز را برای اصابت مؤثر به اهداف واقع در اوراسیا و آفریقا حمل کند. پس از سوخت گیری اضافی در هوا، این هواپیما می تواند مسافت های طولانی را برای انجام حملات فرا اقیانوسی طی کند. این جنگنده قادر به انجام انواع ماموریت های رزمی خواهد بود و نه تنها در درگیری های نظامی بزرگ، بلکه برای انجام بمباران های متعارف در درگیری های محلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما می تواند در شرایط غیر معمول از جمله از جاده، از فرودگاه های صحرایی و از باندهای کوتاه به هوا بلند شود. "پاک دا" واقعا یک هواپیمای استثنایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала