چین 45 هواپیما و 10 کشتی به تایوان می فرستد

© AP Photo / Li Tangچین 45 هواپیما و 10 کشتی به تایوان می فرستد
چین 45 هواپیما و 10 کشتی به تایوان می فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چین 45 هواپیما و 10 کشتی به این جزیره فرستاده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش روزانه وزارت دفاع این جزیره، ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) روز سه شنبه 45 هواپیما و 10 کشتی جنگی را به تایوان فرستاد.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: "از ساعت 17:00 (13:30 به وقت تهران) 9 اوت، 45 هواپیما و 10 کشتی جنگی CCP به انجام عملیات دریایی و هوایی در منطقه تنگه تایوان ادامه دادند. خاطرنشان می شود که 16 هواپیما از موسوم به "خط میانه" در تنگه تایوان عبور کردند که شامل چهار جنگنده J-11، چهار فروند J-16 و 8 فروند Su-30می شود.
پیش از این، منطقه فرماندهی رزمی شرقی PLAگزارش داد که نیروی هوایی و نیروی دریایی چین روز سه شنبه مانورهایی را برای آزمایش توانایی های انسداد و کنترل مشترک خود در شرایط دشوار الکترومغناطیسی در طول تمرینات نظامی جاری در اطراف تایوان انجام دادند.
ارتش آزادیبخش خلق چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش های گسترده ای را با استفاده از موشک، هواپیما و کشتی های جنگی برگزار کرد. رزمایش از 13 مرداد در 6 منطقه در منطقه آبی اطراف جزیره آغاز شد و قرار بود ظهر 16 مرداد به پایان برسد اما ادامه یافت.
پکن به طور رسمی نمی گوید چه زمانی تمام مانورها در اطراف جزیره به پایان می رسد، در حالی که روزنامه دولتی چین، گلوبال تایمز، به نقل از تحلیلگران در 8 آگوست گزارش داد که تمرینات نظامی PLA در نزدیکی تایوان به یک امر عادی تبدیل خواهد شد و تا زمانی که جزیره و سرزمین اصلی چین دوباره متحد نشوند متوقف نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала