در چه زمانی سیگنال‌های ماهواره "خیام" دریافت خواهند شد؟

© Photo / IRNAبرخی از ویژگی‌های ماهواره ایرانی خیام
برخی از ویژگی‌های ماهواره ایرانی خیام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
کارشناس: در صورت موفقیت‌آمیز بودن قرارگیری ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین، سیگنال‌های ماهواره خیام ساعت ۱۲ ظهر قابل دریافت است.
به گزارش اسپوتنیک، سعید صدیقیان، معاون توسعه و برنامه‌ریزی راهبردی سازمان فضایی ایران: در صورت موفقیت‌آمیز بودن قرارگیری ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین، سیگنال‌های ماهواره خیام ساعت ۱۲ ظهر قابل دریافت است.
ماهواره خیام حدود ساعت ۱۲ ظهر و زمانی که این ماهواره از آسمان ایران عبور کند، می‌توانیم سیگنال‌های آن را دریافت کنیم.
فرآیند پرتاب ماهواره خیام به فضا تا کنون موفقیت‌آمیز بوده و کارشناسان و محققان ایرانی منتظر هستند تا سیگنال‌های آن را دریافت کنند.
ماهواره سنجشی این قابلیت را دارد تا تصاویر مربوط به حوزه‌های مختلف را دریافت کند.
ما در قالب یک برنامه توسعه، تامین یک ماهواره سنجشی بومی که قابلیت ارائه تصاویر یک متر در حوزه‌های کشاورزی، کنترل شهری، پایش اراضی و کاربری‌های مختلف داشته باشد را مدنظر قرار داده‌ایم».
© Photo / Roscosmos پرتاب ماهواره‌بر "سایوز"
پرتاب ماهواره‌بر سایوز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
پرتاب ماهواره‌بر "سایوز"
شایان ذکر است که ماهواره ایرانی "خیام" روز 9 اوت (سه‌شنبه) از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از راه دور است که تمام فرامین مربوط به کنترل و بهره‌برداری از این ماهواره از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاک جمهوری اسلام ایران انجام و صادر خواهد شد. مرکز کنترل عملیات ماهواره، ارسال فرامین و ایستگاه‌های اخذ داده‌های ماهواره‌ای "خیام" تنها در خاک جمهوری اسلامی ایران و تحت مدیریت سازمان فضایی ایران است و مهندسان و محققان ایرانی در آن مستقر هستند.
با توجه به فعالیت‌ها و اهداف صرفاً صلح‌آمیز و غیرنظامی سازمان فضایی ایران، تصاویر ماهواره خیام برای ارتقای توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها و مدیریت حوادث غیرمترقبه استفاده می‌شود و نیروهای دفاعی کشور برای رفع نیازهای خود مسیرهای اختصاصی و منحصر به فرد خود را به لحاظ فنی و راهبردی پیگیری می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала