گزارش و تحلیل

استانداردهای دوگانه جامعه جهانی

© AFP 2023 / Mandel Ngan استانداردهای دوگانه جامعه جهانی
استانداردهای دوگانه جامعه جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2022
اشتراک
آیا تا به حال فکر کرده اید این همه مشکلات وکشت و کشتارها و خونریزی ها در جهان به چه دلیل است و چرا انسانیت نمی تواند روز خوش ببیند و آرامش داشته باشد.
مگر این جهان فانی چه دارد که انسان ها حاضر باشند برای آن اینقدر یکدیگر را به خاک و خون بکشند وهم نوع خود را نابود کنند؟
فقط یکبار که شده پای یکی از برنامه هایی که درباره جهان هستی و فضا بحث می کند بنشینید تا متوجه شوید ما انسان ها چه قدر در جهان هستی ریز هستیم و برای چه داریم اینقدر با همدیگر می جنگیم؟
حتی شما اگر به عالم حیوانات نگاه کنید می بینید حیوانات هم هیچوقت به هم نوع خود حمله نمی کنند و فقط زمانی به طرفی حمله می کنند که جانشان در خطر باشد و یا اینکه برای بقا به دنبال غذا باشند.
حتی درنده ترین حیوانات هم وقتی که برای بقای خود به دنبال غذا می باشند در حد نیاز خود شکار می کنند وغذا می خورد و امکان ندارد که مثلا یک شیر را ببینید که به یک گله گاو حمله کرده و بی دلیل همه آنها را قتل عام کند.
اما در میان انسان ها برخی هستند که طمع چشم و دلشان را کور کرده و از هرس و طمع بی اندازه نمی دانند چه کار کنند.
همه انسان ها را می خواهند نابود کنند و قلمرو آنها را تصرف کنند و سلطه خود بر دیگران را تحمیل کنند، اموال دیگران را غارت کنند و دارایی های خود را بیافزایند، در حالی که نمی توانند حتی یک لقمه بیش از دیگری بخورند و وقتی که می میرند دستشان از هر چه در دنیا به دست آوردند کوتاه است.
طبیعی است در این شرایط بسیاری در صدد دفاع از خود بر آیند و برای بقای خود هم شده بجنگند.
مانند آنچه امروزه در فلسطین مشاهده می کنید.
پرچم اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
گزارش و تحلیل
پست و مقام آغشته به خون
مردمانی که برای صدها سال در صلح و آرامش داشتند زندگی می کردند و به یکباره افرادی از سرتاسر جهان به سرزمین آنها حمله کردند و سرزمین آبا و اجدادی آنها را تصرف کردند و حتی پس از تصرف این سرزمین به اشغال سرزمینهای آنها اکتفا نمی کنند بلکه برای لذت بردن از کشتار آنها بزرگترین زندان در تاریخ بشریت را ساخته اند و به آنها اجازه زاد و ولد می دهند تا هراز گاهی برای ارضای خوی خون آشام خود تعدادی از آنها را قتل عام و قربانی کنند.
البته مشکل بزرگتر در استانداردهای دوگانه برخورد جامعه جهانی با این موضوع است.
وقتی که روسیه برای دفاع از خود مجبور می شود دست به عملیات ویژه بزند تا دشمنان را از خود دور کند همان جامعه جهانی دست به یکی می کند تا روسیه را تحت فشار وتحریم قرار دهد.
اما می بینیم که بیش از هفتاد سال است که اسرائیلیها در حال انجام فجیع ترین کشتار ها در قبال مردم فلسطین می باشند و جامعه جهانی کور و کر و لال است.
اصلا چرا این موضوع.
جریان معروف عدنان خاشقجی را که همه به یاد دارند.
چه محکومیت هایی و تهدید هایی بر علیه عربستان سعودی وشخص شاهزاده محمد بن سلمان ایجاد کردند (که البته هدف اصلی باج گرفتن و حق سکوت گرفتن از عربستان بود)، همین چند هفته پیش خانم شیرین ابوعقله که یک خبرنگار آمریکایی فلسطینی بود به صورت علنی ودر روز روشن توسط سربازان اسرائیلی کشته شد وجامعه جهانی لام تا کام نه فقط حرفی نزد بلکه ایالات متحده آمریکا حتی در باره کشته شدن یک شهروند اش سکوت کرد.
آیا اگر شهروند ویا خبرنگار آمریکایی در جای دیگری کشته می شد، باز هم دولت آمریکا همین واکنش را نشان می دادند؟
یا اگر این شهروند ریشه ای غیر فلسطینی داشت باز اینگونه بود؟
البته این خانم مسلمان نبود، وگرنه احتمالا کاملا آمریکایی ها سکوت می کردند و اصلا شهروندی او را انکار می کردند اما جالب است که حتی کلیساهای مسیحی و واتیکان و... نیز هیچ واکنشی نشان ندادند.
چند روز است سیاست مداران اسرائیلی فقط برای اهداف سیاسی و نه به دلیل اینکه حتی یک تهدید کوچک بر علیه شهروندان اسرائیلی وجود دارد دست به کشتار مردم فلسطین می زنند، جامعه جهانی کجاست؟
در حالی که ایران عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای می باشد و حتی یک گزارش حرفه ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای که تاکید کند برنامه هسته ای ایران غیر صلح آمیز است وجود ندارد (توجه داشته باشید ادعاها و شک و شبهه ها به معنای تاکید نیست، همه کارشناسان به خوبی می دانند قریب به اتفاق این ادعاها و تهمت ها دروغ است)، ولی انواع و اقسام فشارهای سیاسی و تحریم ها بر علیه ملت ایران اعمال می شود واز سوی دیگر در حالی که بسیاری گزارش ها درباره اینکه اسرائیل انواع و اقسام تسلیحات کشتار جمعی از سلاح های اتمی گرفته تا سلاح های شیمیایی و بیولوژیک را در اختیار دارد وتولید می کند وجود دارد وحتی یک بار هم نشده که یکی از مجامع بین المللی تقاضای تحقیق در این باره بکند.
رئیس مجلس آمریکا بدون احترام به یکپارچگی سرزمین چین به تایوان سفر می کند و بعد ادعا می کنند چه شده، چرا اینقدر سر و صدا به پا کرده این؟
اگر رئیس مجلس آمریکا بدون اجازه مقامات دولت آمریکا به هاوایی و یا آلاسکا یک سفر رسمی داشته باشد و با مقامات محلی آنجا دیدار کند، آیا آنها هم همین واکنش را نشان می دهند.
جالب اینکه اروپایی ها هم این مساله را بی اهمیت می دانند و ادعا می کنند که چین در حال بزرگ کردن یک ماجرای بسیار پیش پا افتاده است.
آیا اگر رئیس مجلس چین یا ایران ویا... به شبه جزیره کریمه و یا بخش ترک نشین قبرس و یا لوهانسک و یا دونسک ویا ... سفر کنند باز هم موضع اروپایی ها همین خواهد بود؟
اگر بحث حمایت از خواست ملت ها و مردم است چرا از خواست مردم کریمه و یا دونسک و یا لوهانسک و یا مردم فلسطین در سزمین های خودشان حمایت نمی شود؟
چرا تا به امروزه درباره کشتار شهروندان روس تبار توسط نئونازی ها و یا فلسطینی ها توسط اسرائیلیها و یا ... سکوت شده؟
به نظر می رسد تا زمانی که این نوع استانداردهای دوگانه در جهان وجود دارد امکان ندارد بتوانیم جهانی که انسان ها در آن از صلح و آرامش برخوردار هستند داشته باشیم وقبل از اینکه ما انسان ها به فکر هر چیز دیگر باشیم باید به فکر آن باشیم که جهانی خالی از استانداردهای دوگانه ایجاد کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала