در قالب توافقنامه غذایی به دو کشتی اجازه داده شد تا بنادر اوکراین را ترک کنند

© Sputnik / Turkish Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر در قالب توافقنامه غذایی به دو کشتی اجازه داده شد تا بنادر اوکراین را ترک کنند
در قالب توافقنامه غذایی به دو کشتی اجازه داده شد تا بنادر اوکراین را ترک کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
سازمان ملل: مرکز هماهنگی مشترک به دو کشتی با مواد غذایی اجازه داد تا بنادر اوکراین را روز دوشنبه ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس مطبوعاتی سازمان ملل، مرکز هماهنگی مشترک در استانبول به عنوان بخشی از یک "معامله غذایی" اجازه خروج دو کشتی با مواد غذایی را در روز دوشنبه از بنادر یوژنی و چرنومورسک اوکراین داد.
در این گزارش آمده است: "مرکز هماهنگی مشترک (JCC) ... مجوز خروج دو کشتی را از طریق کریدور بشردوستانه دریایی به عنوان بخشی از ابتکار غلات دریای سیاه صادر کرد که مجموعاً 59459 تن مواد غذایی را حمل می کردند.
حرکت در 8 آگوست برای کشتی MB SACURA مجاز است - از بندر یوژنی در جهت راونا (ایتالیا). محموله 11000 تن سویا است.
همچنین کشتی ام وی آریزونا روز دوشنبه اجازه خروج از بندر چرنومورسک را در مسیر اسکندرون (ترکیه) دارد. در این گزارش آمده است که این محموله 48459 تن ذرت است.
این عملیات بشردوستانه با مشارکت فعال افسران روسی به عنوان بخشی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول برنامه ریزی شده بود. همانطور که توسط این وزارت یادآوری می شود، در 22 ژوئیه در استانبول، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، دو سند مرتبط را برای رسیدگی به مشکلات عرضه مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی امضا کرد. اسناد یک بسته واحد هستند. یادداشت اول، تعهد سازمان ملل را برای حذف محدودیت‌های مختلف بر صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی می‌پذیرد. الگوریتم دوم برای صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین تعریف می شود. سند دوم مبتنی بر الگوریتم پیشنهادی روسیه است که بر اساس آن یک کریدور بشردوستانه دریایی برای خروج امن کشتی‌های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین و بازگشت ایجاد می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала