گلوله‌های چینی در انتظار پلوسی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Мюнхенская конференция по безопасности
Мюнхенская конференция по безопасности - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2022
اشتراک
گلوبال تایمز: چین ممکن است هواپیمای پلوسی را گلوله‌باران کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "گلوبال تایمز"، در صورت سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هواپیماهای نظامی چین ممکن است به عنوان هشدار، گلوله‌هایی به سمت هواپیمای حامل او شلیک کنند، اگر سایر اشکال هشدار باعث نشود که او حریم هوایی مربوطه را ترک کند.
سان ژونگ پینگ، کارشناس نظامی، به روزنامه گفت: چه پلوسی بیاید یا نه، چین باید توانایی بیرون راندن منظم دشمنان از تنگه تایوان را حفظ کند و برای درگیری های نظامی ناشی از مداخله ایالات متحده و ژاپن آماده باشد.
به نوبه خود، فو کیانشائو، کارشناس هوانوردی نظامی چینی گفت که هواپیماهای نظامی چینی قادر به گشت زنی منظم در اطراف تایوان هستند، علاوه بر این، ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی نسبت به زمان بحران سال 1996در تنگه تایوان، توانایی رهگیری و حمله بسیار بیشتری دارند.
تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
تنش در تایوان بدترین سناریو برای اوکراین
فو کیانشائو گفت:"اگر هواپیمای پلوسی وارد منطقه تمرینی ما شود، باید اقداماتی را برای بیرون راندن (هواپیما از منطقه مربوطه)، رهگیری، اسکورت و ارسال یک هشدار رادیویی انجام دهیم. اگر هواپیمای پلوسی به پرواز خود ادامه دهد، هواپیمای نظامی ما می تواند به عنوان یک هشدار اضافی، گلوله هایی را به صورت مورب در مقابل هواپیمای پلوسی شلیک کند".
همزمان، هرمان شوای، ژنرال بازنشسته ارتش تایوان، از خود پرسید که آیا اسکورت پلوسی با او در فرودگاه تایپه فرود خواهد آمد. هرگونه فرود هواپیمای نظامی آمریکا نقض جدی خط قرمز چین خواهد بود و علاوه بر بحران پلوسی به بحرانی بزرگتر منجر خواهد شد.
کیو یی، یکی دیگر از تحلیلگران تایوانی، معتقد است که اگر پلوسی به تایوان برسد، به احتمال زیاد از سواحل شرقی این کار را انجام خواهد داد، زیرا حضور نظامی سرزمین اصلی چین در سواحل غربی جزیره تقویت شده است."آیا خنده دار نیست که شخصیت شماره سه سیاسی کشور شماره یک جهان مانند موش مخفی شده و درباره آن لاف می زند؟"
لو شیانگ، عضو آکادمی علوم اجتماعی چین، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی معتقد است که مهم نیست پلوسی چگونه وارد تایوان شود، اقدامات متقابل آماده شده ارتش آزادیبخش خلق چین اجرا خواهد شد و شدت واکنش تحت تأثیر این واقعیت قرار نخواهد گرفت که این دیدار کوتاه خواهد بود.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
وزارت خارجه چین: جهان با دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها مخالفت خواهد کرد
به عقیده وی، در صورت سفر پلوسی به تایوان، سرزمین اصلی چین می تواند کنترل حریم هوایی کل جزیره یا بخشی از آن را اعلام کند، "اگر ایالات متحده یک گام به جلو در موضوع تایوان بردارد، چین دو قدم برخواهد داشت".
وی در عین حال افزود که چین علاقه ای به نزاع با یک زن 82 ساله ندارد و به دنبال درگیری با ارتش آمریکا نیست، اما اگر آنها در منافع اصلی چین دخالت کنند، پکن قطعا پاسخ خواهد داد.
جمهوری خلق چین این جزیره را استان خود می داند و همیشه با هرگونه تماس بین نمایندگان تایپه و مقامات فعلی، به ویژه مقامات عالی رتبه، یا ارتش کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала