تنش در تایوان بدترین سناریو برای اوکراین

© Depositphotos.com / Nicholashanتایوان
تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2022
اشتراک
رسانه: ایالات متحده در صورت تشدید تنش در جزیره چین، توجه خود را از درگیری در اوکراین به رویدادهای اطراف تایوان معطوف خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "پولیتیکو"، به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی که نامش فاش نشده، می نویسد، ایالات متحده در صورت تشدید تنش در جزیره چین، توجه خود را از درگیری در اوکراین به رویدادهای اطراف تایوان معطوف خواهد کرد.
این منبع آگاه افزود: " فعلا وضعیت تایوان باعث نگرانی ناتو نمی شود. اما این وضع می تواند هر لحظه تغییر کند و وخیم شود. "جنگ لفظی" بین ایالات متحده و چین بر سر جزیره می تواند به راحتی تشدید شود که از نزدیک در پایتخت های اروپایی رصد خواهد شد".
آمریکا نگران است که چین آسمان تایوان را ببندد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2022
آمریکا نگران است که چین آسمان تایوان را ببندد
شایان ذکر است که موضوع تایوان در زمینه روابط ایالات متحده و چین در پس زمینه وضعیت اوکراین اهمیت خاصی پیدا کرده است. پکن تأکید می‌کند که به دلایل تاریخی و سیاسی، هیچ گونه گزینه دیگری مناسب نیست و از آمریکا می‌خواهد که در امور داخلی کشور دخالت نکند. واشنگتن که به طور رسمی با تایپه که سازمان ملل آن را بخشی جدایی ناپذیر از چین به رسمیت شناخته است، روابط دیپلماتیک ندارد، نه تنها روابط خود را با این جزیره حفظ می کند، بلکه به طور منظم تسلیحات نیز به آنجا ارسال می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала