هند جنگنده های رافال را در مرز با چین مستقر کرد

© Sputnik / Grigori Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر France's Rafale fighter jets
France's Rafale fighter jets - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
اختلاف ارضی طولانی مدتی بین هند و چین بر سر مالکیت تقریباً 60000 کیلومتر مربع در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش و همچنین یک منطقه کوهستانی در شمال کشمیر وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «اکونومیک تایمز»، هند جنگنده های رافال را در مرز با چین در لاداخ مستقر کرد. این اقدام به دلیل پروازهای خطرناک جنگنده های نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین در مجاورت مرز هند و چین انجام شده است.
اختلاف ارضی طولانی مدتی بین هند و چین بر سر مالکیت تقریباً 60000 کیلومتر مربع در ایالت شمال شرقی آروناچال پرادش و همچنین یک منطقه کوهستانی در شمال کشمیر وجود دارد. خط کنترل واقعی که جایگزین مرز بین کشورها در این منطقه می شود، از منطقه لاداخ می گذرد.
هراس آمریکا از تقویت ارتش چین در مرز این کشور با هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2021
هراس آمریکا از تقویت ارتش چین در مرز این کشور با هند
استقرار مجدد Rafale به مرز هند و چین در ارتباط با پروازهای خطرناک جنگنده های نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین در نزدیکی مرز انجام شد که نقض اقدامات اعتماد متقابل توسعه یافته توسط دهلی نو و پکن در منطقه لاداخ به حساب می آید.
به گفته این منابع، پرواز هواپیماهای نظامی چین در 10 کیلومتری مرز با هند، از اواخر ژوئن، زمانی که نیروی هوایی ارتش چین مانورهای دفاع هوایی را در لاداخ انجام داد، افزایش یافته است. چنین پروازهایی پس از دور بعدی مذاکرات هند و چین که در 17 ژوئیه در سطح فرماندهان سپاه ارتش درباره جداسازی نیروها در این منطقه مرزی برگزار شد، ادامه یافت.
در پاییز 1962، این اختلاف حتی به یک جنگ مرزی تبدیل شد. تشدید جدیدی در لاداخ در می 2020 آغاز شد، زمانی که یک سری درگیری بین ارتش چین و هند در منطقه دریاچه پانگونگ رخ داد و پس از آن دهلی نو و پکن حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دادند. پس از خروج تعداد زیادی از نیروهای مستقر در فوریه 2021، دیپلمات ها و نظامیان دو کشور همچنان در مورد مسائل باقی مانده بین دو کشور گفتگو می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала