آیا ایران و سوریه باید در محاکمه نیروهای امنیتی اوکراین شرکت کنند؟

© Depositphotos.com / JanPietruszkaدادگاه
دادگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2022
اشتراک
باستریکین: پیشنهاد می کنم سوریه، ایران و بولیوی در تشکیل یک دادگاه بین المللی برای محاکمه نیروهای امنیتی اوکراین مشارکت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه اظهار داشت که به مصلحت است که سوریه، ایران و بولیوی در کار تشکیل دادگاه بین المللی مشارکت کنند.
وی در ادامه افزود: "همچنین توصیه می‌شود کشورهای دیگری که بر اساس قوانین بین‌المللی موضع مستقلی در قبال مسئله اوکراین نشان می‌دهند، به ویژه سوریه، ایران و بولیوی، برای تشکیل یک نهاد بین‌المللی دادگستری مشارکت کنند.
واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2022
آمریکا، بازنده اصلی در بحران اوکراین
با در نظر گرفتن موقعیت "غرب جمعی"، ایجاد چنین دادگاهی تحت نظارت سازمان ملل متحد "در چشم انداز فعلی بسیار مشکوک است. این موضوع برای کار با شرکای روسی در سازمان هایی مانند سازمان کشورهای مشترک المنافع، شانگهای، سازمان پیمان امنیت جمعی و "بریکس" مناسب تر است.
تأسیس دادگاه و اساسنامه آن می تواند با توافقی بین روسیه، کشورهای عضو این سازمان ها، جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک رسمیت یابد. ایجاد یک نهاد قضایی بین المللی، اجتناب ناپذیر بودن مجازات جنایات علیه صلح و امنیت بشری، عزم روسیه و شرکای واقعی فدراسیون روسیه در ریشه کنی نازیسم، روحیان ناسیونالیستی و بیگانه هراسی را به تمام جامعه جهانی نشان خواهد داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала