دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه و فرمانده نیروی دریایی عمان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران
رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دریابان سیف بن ناصر الحربی، فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران با دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفتگو کرد و طرفین بر توسعه مناسبات و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف نظامی تاکید کردند.
دریادار تنگسیری در این دیدار تصریح کرد: عمان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود و در میان همسایگان ما از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: انتظار است از همه کشورهای اسلامی منطقه مهم خلیج فارس با تقویت و حفظ وحدت اسلامی و هم افزایی منطقه‌ای، سطح تعاملات و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، امنیتی را در بالاترین سطح ارتقا دهند و از نعمت عظیم دریا و منابع غنی آن به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و بیشتر فضای ناامنی را تقویت می‌کند و معتقدیم کشورهای منطقه خلیج فارس ظرفیت و توان لازم برای حفظ امنیت این منطقه حساس را دارند.
شناور کلاس تندرو هجومی عاشورا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
رونمایی از جدیدترین دستاورد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
دریادار تنگسیری بیان داشت: برگزاری رزمایش‌های مرکب، امداد و نجات دریایی و تمرین‌های مشترک در زمینه مبارزه با ناامنی، قاچاق کالا، دام، سوخت، مواد مخدر، تروریسم و دزدی دریایی می‌تواند گسترش، عمق و تنوع بیشتری داشته باشد.
فرمانده نیروی دریایی عمان نیز در این دیدار بیان داشت: بیگانگان با حضور در منطقه تنها به فکر منافع خودشان هستند، امنیت منطقه در درجه نخست توسط کشورهای منطقه تأمین می‌شود. کشورهای زیادی چشم طمع به این منطقه را دارند و تردیدی نیست افزایش سطح همکاری‌ها در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه، چشم طمع بیگانگان را محدود خواهد کرد.
دریابان سیف بن ناصر الحربی با اشاره به تمرین‌های مشترک دریایی ایران و عمان، تصریح کرد: در سایر زمینه‌های تحقق امینت دریایی از جمله انتقال تجارب مشترک و تمرین‌های دریایی آماده همکاری با ایران هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала