آبله میمون به جان آمریکایی‌ها‌ افتاده است

© Photo / CDCویروس آبله میمون
ویروس آبله میمون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
کارشناس: ممکن است برای کنترل و مهار ویروس آبله میمون خیلی دیر شده باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "نیوزیاهو"،آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد که موارد ابتلا به آبله میمون در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و برای مقابله با شیوع این بیماری باید دقیق و هوشیارانه اقدام کرد.
وی در ادامه افزود: "در اوایل ماه گذشته، ما سعی کردیم این تصور غلط را که آبله میمون یا MPV یک "بیماری همجنسگرایان" است، برطرف کنیم، به ویژه با استناد به عناوین گمراه کننده برخی رسانه ها که در مورد "مردان همجنسگرا" و ویروس فریاد می زدند.
ما نوشتیم که اوضاع با MPV به قدری بد شد که آژانس ایدز سازمان ملل برخی از پوشش‌های مربوط به این ویروس را "نژادپرستی و همجنس‌گرا هراسی" خواند و افزود که برخی از گزارش‌ها باعث "تشدید شیوع می‌شود و پاسخ به رشد فزاینده را تضعیف می‌کند".
مدرنا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2022
آمریکا واکسن ضد سرطان و آبله می‌سازد
در پی شکایات در مورد واکنش کند دولت فدرال به شیوع آبله میمون(MPV)، وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده اعلام کرد که 2.5 میلیون دوز دیگر از این واکسن را سفارش داده است. علاوه بر این، همراه با سفارش 1 جولای به اندازه مشابه، دولت انتظار دارد 7 میلیون دوز MPV بخشی از عرضه موجود آن تا اواسط سال 2023 باشد.
ویروس آبله میمون چیزی است که ما قطعا باید آن را جدی بگیریم، ما هنوز دامنه و پتانسیل آن را نمی دانیم، اما باید به گونه ای عمل کنیم که توانایی روبروشدن با روند بسیار گسترده تر از آنچه اکنون در حال گسترش است، داشته باشیم".
اکنون براساس آمار رسمی در مجموع دوازه هزار و ۵۵۶ مورد تایید شده آبله میمون در ۶۸ کشور گزارش شده است.
بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، ویروس آبله میمون در اکثر ایالات آمریکا به جز تعداد انگشت شماری از ایالت ها شناسایی شده است. تا کنون ایالت های دارای بیشترین موارد شامل نیویورک، کالیفرنیا، ایلینویز و فلوریدا هستند. آخرین داده ها نشان می دهد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا تا کنون حداقل یکهزر و ۸۱۴ مورد احتمالی را در کشور تایید کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала