چرا بدون لباس خوابیدن برای بدن مفید است

© Fotolia / ComZealچرا بدون لباس خوابیدن برای بدن مفید است
چرا بدون لباس خوابیدن برای بدن مفید است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
برهنه خوابیدن یک فرآیند فیزیولوژیکی اتفاق می‌افتد که تبادل انرژی خوبی را به همراه دارد و در چنین لحظاتی دمای بدن کاهش می یابد.
به گزارش اسپوتنیک، متخصص پوست در روسیه، گریشینا در مقاله ای می نویسد که گاهی اوقات افراد بدون لباس بهتر به خواب می روند، زیرا این امر متابولیسم انرژی آنها را بهبود می بخشد.
وقتی فردی لباس‌هایش را در می‌آورد و برهنه می‌شود، یک فرآیند فیزیولوژیکی اتفاق می‌افتد که تبادل انرژی خوبی را به همراه دارد. در افراد، به عنوان یک قاعده، در چنین لحظاتی دمای بدن کاهش می یابد، شروع به خنک شدن می کند، سپس چنین تبادل حرارت لازم را با یک پتو انجام می دهد.
همچنین افرادی هستند که به صراحت از برهنه خوابیدن امتناع می ورزند و ترجیح می دهند لباس خواب بپوشند. در این مورد، شما باید به دقت انتخاب لباس خواب خود را در نظر بگیرید. لباس های لاستیکی و درزهای ناهموار می توانند روی پوست ساییده شوند که بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی می گذارد و گردش خون را مختل می کند.
پیش از این در خبرها امده بود که تحقیقات نشان می دهد که اگر صدایی ناآشنا هنگام خواب با شما صحبت کند، می تواند "زنگ هشدار" را به صدا در بیاورد، زیرا مغز ما نسبت به هرگونه تهدید احتمالی از جانب غریبه ها هوشیار باقی می ماند.
ارتباط نزدیک بی خوابی و چاقی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
ارتباط نزدیک بی خوابی و چاقی
مانوئل شابوس از دانشگاه سالزبورگ در اتریش و همکارانش برای بررسی چگونگی نظارت مغز ما بر محیط اطرافمان، ۱۷ نفر را در یک آزمایشگاه خواب به مدت دو شب تحت نظر گرفتند. در حالیکه شرکت کنندگان در شب اول به محیط اطراف خود در آزمایشگاه خواب عادت کردند، در شب دوم، تیم علمی یک ضبط صوتی از گفتار انسان به صورت حلقه ای پخش کرد. صداها یا برای شرکت کنندگان آشنا بود یا ناآشنا.
صداها سه نام را بر زبان می آوردند که دو نام رایج اما ناآشنا بود و سومی متعلق به فرد خوابیده بود. هنگامی که افراد خواب صداهای ناآشنا را شنیدند، دانشمندان افزایشی در کمپلکس های K ثبت کردند - نوعی امواج مغزی که آهسته و ایزوله است. به گفته شابوس، کمپلکس‌هایK، "واکنش فوری به یک اختلال" را نشان می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала