واشنگتن تایمز: بایدن باید از نیکسون درس عبرت بگیرد

© AP Photo / Evan Vucciواشنگتن تایمز: بایدن باید از نیکسون درس عبرت بگیرد
واشنگتن تایمز: بایدن باید از نیکسون درس عبرت بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
اشتراک
مشکلات داخلی ایالات متحده و خطر جنگ جهانی سوم، در حکم چشم انداز امیدبخشی نیست.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز چاپ ایالات متحده می نویسد: پس از نشست های اخیر جی ۷ و ناتو، جهان حتی سریعتر به سمت یک فاجعه هسته ای حرکت کرده است و دلیل اصلی این امر رئیس جمهور بایدن است. مشکلات داخلی انباشته می شود، ریتینگ وی کاهش می یابد و برای تغییر موضوع، وی درگیری در اوکراین را افزایش می دهد و ولادیمیر پوتین را شیطانی می سازد.
و به نظر می رسد که چیزی از آب در می آید. جی ۷ و ناتو توافق کرده‌اند که پول و تسلیحات را با تمام نیرو به کی یف وارد کنند. نام پوتین بیشتر از وعده های آزادی و دموکراسی به گوش می رسد. با این حال، آنچه در میدان نبرد اتفاق می افتد، تنها رنج مردم اوکراین را طولانی می کند و جنگ جهانی سوم را نزدیکتر می نماید.
بر اساس آخرین نظرسنجی گالوپ، آمریکایی ها از اینکه کشورشان به کجا می رود راضی نیستند. تنها ۱۳ درصد راضی و ۸۷ درصد ناراضی هستند. کار کنگره با ۱۶ درصد تأیید می شود در حالی که ۸۲ درصد موافق نیستند. نیوزویک می نویسد که آخرین باری که چنین احساساتی حاکم شد در سال ۱۹۷۴ بود که ریچارد نیکسون استعفا داد و این یک اشاره شفاف برای آقای بایدن است.
واشنگتن تایمز: بایدن به دلیل سیاست خطرناک اوکراین باید استعفا دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
واشنگتن تایمز: بایدن به دلیل سیاست خطرناک اوکراین باید استعفا دهد
دلایل محکمی زیادی وجود دارد که چرا بایدن باید راه نیکسون را دنبال کند. لیست بلند بالایی از اعمال ناشایست و رسوایی های تحقیرآمیز مربوط به بایدن و اعضای خانواده اش به خوبی شناخته شده است. اما یک مشکل شایان توجه دقیق وجود دارد و آن مسئله جنگ و صلح است - یا دقیقتر بگوییم، جنگ هسته ای! رویارویی ابرقدرت ها بر سر اوکراین می تواند جرقه ای باشد که جنگ جهانی سوم را آغاز کند، همانطور که در صربستان قبل از جنگ جهانی اول و لهستان قبل از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد.
بایدن تلاش می کند تقصیر را به گردن رئیس جمهور روسیه بیندازد، اما شاید باید به آینه نگاهی بیندازد و بخشی از تقصیر را بپذیرد. بالاخره این بایدن بود که به عنوان معاون رئیس جمهور، کیف اوکراین را در دست داشت - و این او بود که کودتای غیرقانونی۲۲ فوریه ۲۰۱۴ را رهبری کرد که در نتیجه آن رئیس جمهور منتخب دموکراتیک ویکتور یانوکوویچ سرنگون شد. یک مکالمه تلفنی ضبط شده بین ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه و جفری پیات سفیر ایالات متحده در ۴ فوریه ۲۰۱۴، ۱۸ روز قبل از کودتا، وجود دارد. در آن، نولند تأیید می‌کند که بایدن (معاون وقت رئیس‌جمهور) و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی او، از این موضوع مطلع هستند.
خوب، کودتا عواقبی دارد. توطئه گران امیدوار بودند که اوکراین را به ناتو بکشانند و کاری کنند تا سرزمین آن، همراه با شبه جزیره کریمه، به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده شان قرار گیرد. فقط تصور کنید که اگر روسیه چیزی مشابه ترتیب دهد، خود ایالات متحده چه واکنشی نشان خواهد داد.
در آمریکا در مورد طرح خلاص شدن از دست بایدن صحبت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2022
در آمریکا در مورد طرح خلاص شدن از دست بایدن صحبت شد
رویاهای بایدن در باره فروپاشی اقتصاد روسیه نیز محقق نشد: اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان از تحریم های آنها حمایت نکردند. علاوه بر این، کشورهای بیشتری به سازمان همکاری شانگهای و بریکس علاقه نشان می دهند و چین و هند، دو کشور پرجمعیت جهان با اقتصاد قدرتمند، حتی با وجود فشارهای واشنگتن، تجارت با روسیه را افزایش می دهند. بعلاوه، حتی یک کشور آمریکای لاتین تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نکرده است و آرژانتین حتی برای پیوستن به برجام که برزیل هم اکنون نیز در آن حضور دارد، درخواست داده است.
تحقیر آمیزتر برای واشنگتن این است که بایدن اکنون از عربستان سعودی، ایران و حتی ونزوئلا درخواست کمک می کند، جایی که آمریکا زمانی تلاش کرد کودتا کند، به این امید که آنها میزان تولید نفت و گاز را افزایش دهند و نرخ آن را کاهش دهند.
در نهایت، در طول کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بایدن قول داد که آمریکا را که گفته می شود دونالد ترامپ آن را تجزیه کرده بود، متحد کند. اما بایدن نه تنها شکاف را تشدید کرد، بلکه سعی کرد کل جهان را به دموکراسی های ادعایی و خودکامگی ها تقسیم کند.
خلاصه: جو، آیا زمان آن فرا نرسیده که سخنرانی خداحافظی نیکسون را دوباره بخوانید و اقدامات مشابهی انجام دهید؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала