امیرعبداللهیان خطاب به بورل: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به صورت تلفنی تبادل نظر کردند.
امیرعبداللهیان در این گفت‌و‌گو در پاسخ به درخواست تداوم مذاکرات اظهار کرد: تهران از مذاکره منطقی و مبتنی بر نتیجه همواره استقبال کرده است اما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار، ضروری است طرف مقابل رفتارهای دوگانه و متناقض خود را کنار بگذارد.
وزیر خارجه ایران افزود: ما بعد از صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس، نشان دادیم که از حقوق ملت عقب‌نشینی نمی کنیم و اگر آمریکا بخواهد رفتار غیرسازنده خود را ادامه دهد، با پاسخ متناسب ما مواجه خواهد شد. ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین و مناسب‌ترین مسیر و راه‌حل است.
 پمپئو و همسرش به استفاده شخصی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا متهم شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
پمپئو: تلاش دولت کنونی آمریکا برای احیای برجام تاسف‌آور است
امیرعبداللهیان تصریح کرد: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است، به همین دلیل همواره در گفتگوها، ابتکارات مهمی را برای رسیدن به توافق مطلوب ارائه کرده‌ایم، اما باید مذاکره نتیجه‌بخش باشد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز تمایل برای تداوم ایفای نقش مثبت در رسیدن به توافق نهایی اظهار کرد: راه برون‌رفت از شرایط کنونی، پیگیری دیپلماسی و اجتناب از اقدامات غیرسازنده است.
بورل افزود: تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفتگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته شود و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала