پمپئو: تلاش دولت کنونی آمریکا برای احیای برجام تاسف‌آور است

© AFP 2023 / JOE RAEDLE پمپئو و همسرش به استفاده شخصی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا متهم شدند
 پمپئو و همسرش به استفاده شخصی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا متهم شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتقاد شدید از رویکرد جو بایدن در قبال ایران مدعی شد که نظام ایران به دنبال نابودی آمریکا و اسرائیل است.
به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در مصاحبه با العربیه، ضمن انتقاد از رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران، اظهار داشت که رژیم ایران متشکل از "تئوکرات‌های شیطانی" است که قصد نابودی آمریکا و اسرائیل را دارند.
پمپئو با اشاره به رویکرد بایدن در قبال ایران و مناقشات پیرامون بازگشت احتمالی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصریح کرد: ما نباید در حال مذاکره باشیم تا بفهمیم در ازای وعده‌ای زودگذر برای یک لحظه کند کردن برنامه غنی سازی و تسلیحاتی آنها چقدر پول باید بدهیم.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
جنجال‌ها و فریب‌ها در رابطه با برجام
وی افزود که بیشتر مفاد برجام هم‌اکنون منقضی شده‌ و تلاش دولت کنونی آمریکا برای احیای آن تاسف‌آور است.
وزیر امور خارجه سابق آمریکا در پاسخ به سوالی درباره قطعنامه‌ای که در آن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل از ایران خواسته است تا به تعهدات خود در قبال معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) عمل کند، گفت که این قطعنامه "خوب" است و باید "ماه‌ها پیش" انجام می‌شد.
وی در پاسخ به گزینه احتمالی دولت بایدن برای استفاده از راهکار نظامی علیه ایران گفت: نمی خواهم در این باره چیزی زیادی بگویم. من مدیر سیا بودم و بهتر است که درباره مسائل نظامی حرفی نزنم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала